"האילוצים המדיניים לא מעניינים אותי"

יו"ר מועצת יש"ע הנכנס, חננאל דורני, אמר היום (שלישי) לערוץ 7 כי אין מספיק תוכניות לבנייה ביהודה ושומרון, וגם כאשר ראש הממשלה מחליט להפשיר את הבנייה בתוך היישובים - אין מספיק תוכניות מגירה.

"את ההקפאה המרכזית אני לא רואה בבניה אלא בהקפאת התוכניות", אומר דורני כאשר נשאל על מצב הבנייה כיום, ''גם היום כאשר ההקפאה מפשירה אין מספיק תוכניות ולכן היום צריך לעבוד קשה מאוד, לא לחכות, להכין תוכניות צמודות דופן ולקדם מה שאפשר''.

דורני לא מתרשם מהלחצים המדיניים נגד ראש הממשלה, ''האילוצים של נתניהו פחות מעניינים אותי, אני קורא כל הזמן לנורמליזציה - לפתוח לגמרי את הבנייה ואת התכנון כמו בהרצליה וברעננה שרצים קדימה לפי חוקי התכנון והבנייה, כך אני רוצה ביהודה ושומרון.

''אני מסרב להבין מה עוצר את נתניהו לשחרר לגמרי ואנחנו נמשיך לנהל מגעים בעניין הזה. התפקיד שלנו זה להיות מוכנים להגיש תוכניות כדי להיות מוכנים לאישורים", הוא מבהיר.

יו"ר מועצת יש"ע קורא לבנות לגובה ביהודה ושומרון, ומספר כי היום כבר יש בנייה כזו ביישובים כמו עלי, טלמון, קריית ארבע וביישובים החרדים, "זה קורה הרבה יותר מבעבר. התעוררנו מאוחר יותר בעניין של ניצול מושכל של הקרקע, בנייה רוויהז ה צו השעה בעיניי, להגיע לגבוה כדי להגיע למיליון תושבים ביו"ש''.

דורני מודע לאפשרות שטראמפ יניח בקרוב נייר להתנעת משא ומתן מדיני. "אין לי ספק שמשהו מתרקם, יש בממשל הבנה גדולה יותר לצד הישראלי אבל עדיין אתה רואה משלחות באות והולכות. אני מניח שבקרוב יונח נייר.

''התפקיד שלנו זה לקדם את התפיסה הרווחת שרעיון שתי המדינות מעולם לא היה ריאלי, רעיון שנולד כתוצאה מייאוש של השמאל הישראלי. אין מקום בארצנו לשתי מדינות ונמשיך להיאבק בזה", הוא מדגיש.