הר חומה
הר חומהפלאש 90

טליה בר און תושבת שכונת הר חומה בירושלים, פעילה חברתית ויו"ר ועד ההורים של בית ספר עפרים אומרת לערוץ 7 כי המאבק של תושבי השכונה נגד הנסיעות הארוכות של בני הנוער למוסדות הלימוד ברחבי העיר יעלה מדרגה.

"שנתיים שאנחנו מנהלים את המאבק בשיחות ודיבורים אבל כנראה שבמדינת ישראל שום דבר לא עובד בלי מרפקים. אז היום עלינו על האוטובוסים עם הילדים כדי להבין מה הם עוברים".

לטענתה שכונת הר חומה מתפתחת וצומחת אבל תשתיות אין, "זו שכונה של 25 אלף תושבים חילונים דתיים וחרדים ויש לנו 2100 בני נוער שנוסעים לחטיבות ביניים ותיכונים ברחבי העיר, לגימנסיה העברית לבית ספר לאמנויות למסורתי או למקיף גילה, במגזר הדתי נוסעים לבית וגן ולגבעת מרדכי. לצערנו יש מעט קווי אוטובוס המון פקקים ורק שתי יציאות לעיר עם מסלול אחד. לא ייתכן שיתנו לשכונה הזאת לצמוח בלי לתת את המשאבים המתאימים".

בר און מסבירה מדוע אין מוסדות חינוך תיכונים עצמאיים בשכונה, "ביקשנו שיקימו כאן מוסדות כאלה אבל התשובה שקיבלנו שלא רוצים להחליש את בתי הספר הקיימים ברחבי העיר. מבחינתנו אם אכן זו התשובה אז שידאגו להסעות ישירות למוסדות החינוך הילדים שלנו לא צריכים לנסוע בתחבורה ציבורית דרך כל העיר. לצערנו העירייה מפנה אותנו למשרד התחבורה ומשרד התחבורה מחזיר לעירייה ואנחנו כמו כדור פינג פונג וככה זה נמשך כבר שנתיים".

לדבריה עבור הילדים מדובר בסיוט מתמשך, "ילד צריך לקום בשש בבוקר כדי להגיע בשמונה לבית ספר, הוא נסחב שעה וחצי ועד שהוא מגיע ללימודים הוא כבר עייף וככה גם בחזרה לוקח לו שעה וחצי להגיע הביתה וזה בא על חשבון שיעורי בית וחוגים זה לא הגיוני מישהו חייב להרים את הכפפה ולטפל בזה".