הענקנו הזדמנות. נפתלי בנט
הענקנו הזדמנות. נפתלי בנטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך, נפתלי בנט, קיים היום (יום ג') אירוע השקה לתכנית "חוג לכל ילדה וילד". תכנית החוגים של משרד החינוך היא חלק מיישום תכנית השר בנט לחיזוק החינוך בצפון לקידום מערכת החינוך בצפון.

התכנית כוללת מערך שלם של השקעות תקציביות ופעולות שנועדו לצמצום פערים, והרחבת ההזדמנויות של כל תלמידה ותלמיד להשתלב בעתיד במוסדות להשכלה גבוהה ובתפקידי מפתח בעולם, המדע, הרוח, החברה והטכנולוגיה, מבלי קשר לגובה ההכנסות של הוריהם ומקום מגוריהם.

באירוע נחשפו לראשונה נתוני הרישום לשנת הלימודים הנוכחית: כ-33,000 תלמידים מכיתות ד'-ה' נרשמו לחוגים, וכ-20,000 תלמידים משתתפים לראשונה בחוג כלשהו.

התכנית "חוג לכל ילדה וילד" פועלת בקרב תלמידי ד'-ה' במגזר היהודי ובקרב תלמידי ד-ו' במגזר הלא יהודי.

החוגים החלו לפעול בחודש האחרון, על ידי החברה למתנ"סים. בהתאם לתכנית, משרד החינוך יממן 1,290 שקל עבור כל תלמיד, בעלות כוללת של 44 מיליון שקל, והתלמידים ישתתפו בעלות סמלית בגין "דמי רצינות", בעלות של 10 שקלים לחודש.

התכנית פועלת השנה בכל הרשויות המקומיות בצפון, 93 רשויות, ומהנתונים שנחשפו עולה שהחוגים המועדפים על הילדים הם:

1. ספורט 2. אמנות 3. מדעים 4. מוסיקה 5. שפות.

אביעד פרידמן, יו"ר החברה למתנ"סים הארצית, ציין "אנו גאים להיות שותפים בתוכנית "חוג לכל ילד" שיזם שר החינוך נפתלי בנט. הודות לתוכנית זו עשרות אלפים מילדי הצפון ישתתפו במגוון חוגים של המרכזים הקהילתיים שלנו, במטרה לקדם שוויון הזדמנויות ומילדים אלו יצמחו אלופי הספורט, המקלדת, המוזיקאים, האמנים וגם מנהיגי הקהילות של הדור הבא".

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר "אני שמח שהענקנו הזדמנות ל-33,000 ילדים לפתח את הכישרון המיוחד שלהם. כחלק מתכנית כוללת לקידום החינוך בצפון, ובהשקעה חסרת תקדים, אני שמח להשיק את התכנית 'חוג לכל ילדה וילד', המאפשרת לכל תלמיד ביישובי הצפון שוויון הזדמנויות אמיתי, ונקודת זינוק הוגנת. אני מאמין שהכישרון לא מחולק לפי אזורי חיוג, וכל ילד יכול להצליח אם רק מאפשרים לו. אני מאחל הצלחה לכל המצטרפים החדשים".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוסיף "התפתחות אישית, צמיחה והתבגרות הן במידה רבה תוצאה של מה שהתלמיד חווה בלימודיו, בפעילויות השונות של בתי הספר, וכהשלמה לכך בשעות אחר הצהריים בחוגים. כחלק מיישום תכנית לאומית למתן הזדמנות שווה לכל ילד, משרד החינוך מרחיב את המסגרות החינוכיות לשעות אחר הצהריים - באמצעות צהרונים, פעילויות תנועות הנוער, תכניות העשרה - ועכשיו גם באמצעות חוגים מסובסדים. אני מברך את 33,000 תלמידי הצפון שהצטרפו לתכנית, ומאחל להם צמיחה והצלחה".