אריאל בכנס הריבונות
אריאל בכנס הריבונותצילום: גרשון אלינסון. נשים בירוק

שר החקלאות אורי אריאל שב על קריאתו לפיה הגיעה השעה להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

את הדברים אמר השר אריאל בכנס ריבונות שקיימה תנועת 'נשים בירוק' בשמורת 'עוז וגאו"ן' שבגוש עציון.

אריאל הביע תקווה שהתכנית המדינית אותה הציג חברו לסיעה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', תקודם לכדי צעדים מעשיים. "אני רוצה להגיד דבר אחד: מה שיהודית קצובר ונדיה מטר וכל חבריהם עושים הוא מאוד חשוב ודרמטי. הגיע הזמן לריבונות! זו האמת הפשוטה", הכריז. "בין הים לירדן תהיה רק מדינה אחת", אמר השר והוסיף "אתם בטח שואלים מה עם עבר הירדן? זה גם יבוא", הבטיח.

דובר נוסף בכנס שהתנהל באנגלית ותורגם סימולטנית היה חבר הכנסת יהודה גליק שקבע כי לאחר שנים ארוכות בהן עלה בידי השמאל לבצע שטיפת מוח מוצלחת לעם בישראל לקידום תכניותיו המדיניות לחלוקת הארץ, הגיעה השעה שבה הימין נוטל את מושכות השיח המדיני לידיו.

"כולם יודעים שבעוד כמה שנים תהיה ריבונות. הם יודעים שאנחנו כאן לתמיד. זאת האדמה שלנו. אנחנו חייבים להודות לאלוהים. לפני 70 שנה הם דיברו על הפתרון הסופי, לא על פתרון המדינה האחת ולא על שתי המדינות. תראו איפה אנחנו היום. אנחנו חייבים לקחת את היוזמה", אמר והכריז כי "הריבונות היא האלטרנטיבה היחידה והטובה ביותר".

יו"ר מועצת המנהלים של נשים בירוק, איש העסקים והיזם סם סולומון, אמר בכנס: "חשוב שיהיה דיאלוג אמתי על הריבונות. המנטרה על שתי מדינות היא אידיאולוגיה שאינה מבוססת על עובדה. 75-80% מהישראלים תומכים בריבונות, כלומר אוטונומיה לערבים מקומיים בריבונות ישראלית. האנשים החיים ביהודה ושומרון דואגים לזכויות הערבים. אנחנו צריכים לעמוד חזק ולקיים שיח אמתי על מה הפירוש של ריבונות. תנועת "נשים בירוק" עובדת על תכנית מפורטת", סיפר.

את ההרצאה המרכזית בכנס נשא קן אברמוביץ, יו"ר אגודת הידידים האמריקאיים של תנועת הליכוד ומי שעומד בראש פורום "להציל את המערב". אברמוביץ' פרס בדבריו תפיסה אודות שלושת הפרמטרים בהם נבחן חוזקה או חולשתה של מדינה – כלכלה, צבא ותרבות. "השאלה שעלינו לשאול היא האם המדינה רוצה לנצח, להפסיד או לא להכריע ולהישאר במצב של תיקו. הבעיה של המערב היא שלעומת המדינות הרשעות כמו איראן החותרות לניצחון אמתי ופועלות בהתאם בשלושת הפרמטרים הללו, מדינות המערב מדברות על ניצחון אבל באמת פועלות על פי מדיניות של חוסר הכרעה. אם המערב רוצה לנצח את כוחות הרשע המנסים להשתלט על העולם, עליו להתעשת ולפעול באמת כדי להכריע ולנצח, גם בכלכלה, גם בחוזק הצבאי וגם בתרבות".

בהרצאה נוספת שנשמעה בכנס הוכיחה עו"ד קרן סטאל-דון, מומחית לחוק הבינלאומי, כי החוק הבינלאומי עומד לימינה של ישראל. כשהיא מלווה במצגת קבעה עו"ד סטאל-דון כי חוק גבולות המנדט הבריטי עדיין רלוונטי משום שהערבים דחו את הצעת 181 וגבולות המנדט כוללים גם את יהודה ושומרון. "בנוסף לתנ"ך כמקור זכויותינו בכל ארץ ישראל, יש לנו מסמכים וכלים תקפים ומחייבים העומדים לרשותנו ואשר איננו משתמשים בהם, אך אנו יכולים לנצח בהם ולשבש את הנרטיב השקר", קבעה. "החדשות הטובות הן שאנחנו לא לבד בזירה הבינלאומית כפי שאנו חושבים. אנו זקוקים לפרדיגמה חדשה של משפט בינלאומי מוצלח לסכסוך הישראלי-פלשתיני כדי לקדם את זכותה של ישראל על יהודה ושומרון".

לדבריה לישראל ידידים רבים בעולם שבכוחם לשמש גשר לריבונות. "האוכלוסייה הצעירה באסיה ובאפריקה רואה בישראל מודל לחיקוי", הסבירה. "אנחנו יכולים להיסמך על זה יחד עם כלים מהמשפט הבינלאומי לבניית גשרים. הגיע הזמן לטעון את זכויותינו על פי המשפט הבינלאומי ולקדם את הריבונות".