כנס ''זינוק בעליה'' - מנהטן

מאות יהודים מאזור ניו יורק שמתכננים לעלות לישראל השתתפו בכנס "זינוק בעליה" של ארגון נפש בנפש והקרן הקיימת לישראל.

במהלך האירוע, שהתקיים תחת הכותרת "מעבר לאומת הסטרטאפ", נחשפו המשתתפים לחידושים ולהזדמנויות העומדות בפניהם להשתלבות בתעשיית ההייטק והיזמות בארץ.

מאות המשתתפים שעולים לארץ או שוקלים לעלות לארץ, האזינו להרצאותיהם של שלושה משחקני המפתח בתעשיית ההיי-טק בצפון, בדרום ובירושלים: נועה יער, מנהלת שותפויות אסטרטגיות ליוזמה ישראלית 2020, חנן ברנד, מייסד ושותף של קרן קורנסטון ושות' ומייסד ויו"ר "Made in Jerusalem", מייקל קלנטרוב, מייסד ומנכ"ל ב- Visual Estate, ומנהל קשרי קהילה במיזם Tech7 בבאר שבע.

"זו זכות אדירה להיות חלק מההתפתחות המתמשכת של אזורי הצפון והדרום של ישראל וכמובן של עיר הבירה ירושלים", אמר מייסד ארגון נפש בנפש, הרב יהושע פס, "הצטרפותם של העולים לאזורים האלה היא חיונית מכל הבחינות בדגש על ההשפעות החברתיות, הדמוגרפיות והכלכליות. החלוצים המודרניים הללו מגשימים לא רק את חלומם האישי אלא גם את חלום העם היהודי כולו".

סמנכ"ל ארגון נפש בנפש, זאב גרשינסקי, אמר במהלך האירוע לערוץ 7, "הערב אנחנו פה בניו יורק מקיימים את הכנס כדי לחשוף את ההיי טק בפריפריה ובירושלים וכדי להראות לאנשים שחושבים על עלייה שלא חייבים לעלות רק לתל אביב ויש הזדמנויות גם במקומות אחרים".

"אנחנו עובדים קשה מאוד עם הרבה שותפים", סיפר גרשינסקי, "היעד הוא להביא כמה שיותר אנשים לפריפריה וכל מי שרוצה לעלות שיהיה לו מנהל תיק ופתרון לדיור, תעסוקה וחברה, ולתת לו תחושה של בית".

יו"ר קק"ל, דני עטר, בירך את באי כנס העלייה ואמר, "המפעל הציוני עודד ותמך לאורך השנים בעליה למדינת ישראל, בהתיישבות, בחקלאות ובפיתוח הקרקע. גם בשנת 2017, 70 שנה לאחר הקמת מדינת ישראל, כל עולה חדש מסייע בפיתוח מדינת ישראל ובקידומה".

לדבריו עטר ''שיתוף הפעולה האסטרטגי והמתמשך בין קק"ל ל'נפש בנפש' נועד לסייע ולתמוך בעולים נוספים המעוניינים להגר למדינת ישראל ולקבוע בה את ביתם, במיוחד כאשר עולים רבים בוחרים להשתקע בצפון ובדרום, ולסייע בפיתוח וחיזוק חבלי ארץ חשובים אלה.

"המטרה המשותפת שלנו היא להביא חצי מיליון תושבים לגליל ומיליון תושבים נוספים לנגב ובכך אנחנו משקיעים את מלוא המאמצים. קק"ל גאה ושמחה לסייע במיזם לעידוד העלייה ותמיכה בעולים החדשים, ואני בטוח, כי במהלך חייהם בישראל, הם יפגשו בקק"ל עוד פעמים רבות – בפעילויות חינוך, פיתוח ההתיישבות ונופי הטבע", סיכם עטר.