צדוק (משמאל) בקונגרס
צדוק (משמאל) בקונגרסצילום: ללא קרדיט

התכנית לפיתוח כלכלי ביו"ש שיזם הכלכלן הישראלי ארז צדוק תעלה לדיון בוועדה לשירותים פיננסים בקונגרס האמריקאי.

צדוק, תושב אלקנה ומנכ"ל 'קרנות אביב', נפגש בשבוע שעבר בגבעת הקפיטול בוושינגטון עם חברי קונגרס וסנאט אמריקאים, הציג בפניהם תכנית כלכלית בשם 'תעשייה וקיימות ביהודה ושומרון'.

עיקר התוכנית מדבר על הרחבת אזורי התעשייה הקיימים ובניה של אזורי תעשייה ישראלים נוספים, אשר בהן יועסקו עובדים פלסטינים לצד עובדים ישראלים כאשר חברות בינלאומיות שיקימו את מפעליהן ביו"ש יזכו למענקי תמיכה מצד ארה"ב והאיחוד האירופי ולהטבות מס מצד ממשלת ישראל.

חברי קונגרס החברים בוועדה לשירותים פיננסים הודיעו כי בכוונתם להציג את התוכנית בפני הוועדה ולדון במסקנותיה, במטרה לבחון אפשרות להקצות תקציב לטובת מענקים שיינתנו לחברות אמריקאיות שיקימו מפעלים בשטחי יהודה ושומרון.

בנוסף, צדוק וחברי הקונגרס ניסחו מכתב משותף לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בו ביקשו לבטל את הקפאת הבניה שמוטלת על שטחי תעשייה ביהודה ושומרון.

"כל נציגי הממשל שנפגשתי איתם לא מבינים מה ההיגיון להקפיא את התעשייה ביהודה ושומרון", העיד צדוק, "טראמפ לא הבין כאשר סיכם עם נתניהו להמשיך את ההקפאה שהוא גם מקפיא התפתחות מפעלים ואזורי תעשייה, אני משוכנע שאם היה יודע זאת היה עושה אחרת".