הנחיית סטודנטים
הנחיית סטודנטיםצילום: המרכז האקדמי לב

לראשונה בישראל נפתחת תוכנית לתואר שני (MSc) בפיסיקה/הנדסת אלקטרו-אופטיקה, במכללה אקדמית, במרכז האקדמי לב.

התוכנית אושרה במועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) ויצאה בימים אלה לדרך, כאשר נרשמו כבר עשרות סטודנטים שיילמדו את התוכנית החדשה.

הרב ד"ר קרסנטי בנה תוכנית אטרקטיבית וייחודית עם מסלולים ואשכולות שאינם נלמדים במוסדות הקיימים, אשר עתידה למשוך הן בוגרים המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם ולהמשיך להתמקצע בצורה הטובה ביותר, והן סטודנטים אשר ייצאו לתעשייה הביטחונית והאזרחית עם כלים חדשים ואיכותיים אשר יתנו להם יתרון יחסי בתעשייה.

במסגרת התוכנית ניתן יהיה ללמוד באשכולות אופטיקה ביו-רפואית, אופטיקת חלל וחישה מרחוק, אלקטרוניקה ועיבוד אותות וכן ננו טכנולוגיה. לסטודנטים תינתן האפשרות ללמוד במסלול מחקרי עם תזה, מסלול עיוני ללא תזה ובעתיד גם ניתן יהיה לשלב תואר ראשון ושני בחמש שנים, במסגרת מסלול המצטיינים.

הלימודים מתקיימים בימי חמישי בערב ושישי בבוקר כדי לאפשר לכל העובדים בתעשייה ובצבא ללמוד את התואר השני במקביל ומבלי להפסיד ימי עבודה.

מדובר בהכרה נוספת של המועצה להשכלה גבוהה באיכות המחקרים והיקף הפעילות במרכז האקדמי לב, ובפרט בחוג לפיסיקה/הנדסת אלקטרו-אופטיקה. גופים נוספים יחברו למרכז ויתעניינו באפשרויות השקעה חדשות ועוד.

גם הסטודנטים מצביעים ברגליים כאשר עשרות כבר נרשמו לתוכנית, עוד בטרם פרסומה לציבור, כולל חיילים ועובדי שירות הביטחון ביחידות מסווגות. מדובר ללא ספק בסיירת העילית של הציבור הדתי בתחום.

בטקס פתיחת התואר השני השתתפו נשיא המרכז האקדמי לב פרופ' חיים סוקניק, ראש החוג לפיסיקה/הנדסת אלקטרו-אופטיקה הרב ד"ר אבי קרסנטי, ראש התוכנית לתואר שני פרופ' יצחק לייכטר ודיקאן הפקולטה להנדסה פרופ' שלמה אנגלברג.

ראש החוג הרב ד"ר אבי קרסנטי סיכם "ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה. אנו שמחים על שזכינו בהכרה של המל"ג באיכות התוכניות והמחקרים שאנחנו מביאים לתעשייה הישראלית ולמדינת ישראל. ההצלחה חשובה הן ברמה האסטרטגית והן ברמות המחקרית והכלכלית. יש תחושה של שליחות כאשר ממשיכים את המסורת העתיקה של החוג בבניית משפחה איכותית של מובילי התעשייה. אין לי ספק שמדובר בסיירת העילית של הציונות הדתית בתחום שמשפיע וישפיע על איכות החיים של החברה הישראלית ועל ביטחון מדינת ישראל בעשורים הבאים".