כליאת שווא. גרמן
כליאת שווא. גרמןצילום: פלאש 90

חברת הכנסת יעל גרמן מ"יש עתיד" ננזפה במהלך הפגנה נגד "הדתה" ברמת השרון שהתקיימה בתחילת השבוע, זאת לאחר שהעלתה בנאומה הצעה לקיים הידברות עם ראשי הגרעין התורני במקום.

גרמן אמרה בנאומה כי "אני מאמינה שמה שאני אומרת, אני מאמינה שמה שאתם נלחמים, אני מאמינה שמה שאתם מאמינים - ניתן לעשות גם בדרכי נועם (...) אני מנצלת את ההזדמנות הזאת כדי לקרוא לראשי הגרעין התורני ולראשי העמותות: בואו, שבו איתנו, בואו נגיע להסכמות (...)".

בתגובה לדבריה זכתה ח"כ גרמן לקיתון של רותחין ממארגנת ההפגנה, נורית מץ. מץ, אשר הזמינה את גרמן להשתתף בהפגנה, זעקה לעברה, "אני לא רוצה להידבר איתם. אין לי איתם שום סיג ושיח. שיפנו את הישיבה, את בית הכנסת, שיחזירו את אור השחר לבית ספר פלורליסטי, שיפסיקו לשבת כאן תחת כל עץ רענן. הילד הפרטי שלי קוראים לו מעיין מץ, הוא נמצא בשנת שירות והוא יתגייס לשלוש שנות צבא אחר כך. אני גרה עם טייס בחיל האוויר, המשפחה שלי הייתה בסיירת מטכ"ל, סליחה, אני לא צריכה לשכנע אף אחד מה יש בעגלה שלי".

בנוסף, לאור העובדה כי אשתו של מייסד הגרעין התורני ילדה ימים ספורים לפני ההפגנה, ביקשה חברת הכנסת גרמן להזיז את ההפגנה מרחק כמה מטרים מביתו לצדו השני של הרחוב כדי לא להפריע למנוחת היולדת.

מץ כעסה גם על ניסיון ההתחשבות הזה ופרסמה בקבוצות הוואטסאפ שלה: "בשעות האחרונות קיבלנו הודעה מהמשטרה להרחיק את ההפגנה מול בית ראש עמותות הגרעין. לא נהיה מול הבית אך קולות המחאה יישמעו בכל הרמה. מגפונים, משרוקיות, זמבורות, תופים ורעשנים - יתקבלו בברכה”.

יצויין כי בניגוד להפגנות קודמות, הפעם בחרו מארגני ההפגנה שלא להעלות הקלטות מההפגנה לרשת, ככל הנראה, כתוצאה מהמבוכה שאירעה בה.

מקהילת 'ראשית' נמסר בתגובה כי “אנחנו מכבדים את זכותו הדמוקרטית של כל אדם להביע את מחאתו. אך אמש בהפגנה קיבלנו עוד תזכורת באשר למטרת ההפגנות, שהיתה ונותרה 'למרר את חייהם של משפחות קהילות ראשית כדי לגרום להם לעזוב את רמת השרון' (כך, לדברי המפגינים עצמם). אנו מבטיחים כי קהילת ראשית תלך ותגדל ותמשיך לפעול כדי לחבר ולהתחבר, כי אנשים אחים אנחנו”.