ארדן בסיור
ארדן בסיורצילום: דוברות

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן סייר היום (חמישי) בדרום ועמד מקרוב על היערכות המשטרה לאירועי פח"ע ותרחישי קיצון כמו חדירת מחבלים מהים או ממנהרה.

בימים האחרונים הוגברה רמת הכוננות בכל הארץ, ובמיוחד באזור הדרום, בעקבות האירועים בגבול רצועת עזה.

לצד ארדן השתתפו בסיור מפקד מחוז דרום ניצב דוד ביטן. השר לביטחון הפנים בחן את מוכנות המחוז לתרחישי חדירה מרצועת עזה אל יישובי העורף באזור הדרום.

הסיור החל באשקלון, שם הצטרף השר ארדן לצוות מיוחד של השיטור הימי על גבול הרצועה, בו קיבל סקירה על האיום של חדירה מעזה דרך הים אל חופי ישראל הסמוכים.

השר גלעד ארדן בסיור

בהמשך קיבל השר סקירה מקציני מחוז באר שבע על כל האיומים הקיימים והמוכנות של כוחות המשטרה למענה מהיר ויעיל של המשטרה לאירועי חדירה ליישובים.

"המשטרה נערכת לכל תרחיש שעלול להתפתח בימים אלו, כולל אירועי חדירה אפשריים לא רק בתווך התת קרקעי אלא גם מהאוויר או מהים ולכל התרחישים הללו משטרת ישראל צריכה להיות מוכנה במוכנות הגבוהה ביותר ולתת מענה", אמר ארדן.

''אני מאוד התרשמתי מהמוכנות, יש כאן התקדמות אדירה ביכולות של היחידות המשטרתיות השונות להתמודד עם כל תרחיש שהחמאס או מי מארגוני הטרור ינסה לפגוע בנו ואני בטוח שהם מבינים היטב שמי שינסה לפגוע במדינת ישראל יקבל תגובה קשה מאוד מאוד בלי שום פרופורציה למה שהוא ינסה לעשות", הוסיף השר.