פצוע הפיגוע, דוד רמתי, משחזר את שאירע

דוד רמתי בן ה-70, תושב קריית ארבע, נפצע הבוקר (שישי) באורח קל בפיגוע הדריסה סמוך לישוב אפרת.

בפיגוע נפצע באורח קשה יהודי נוסף, אבן-עזר חולרינג, תושב קריית ארבע ואב ל-5 ילדים. הוא פונה מזירת הפיגוע לבית החולים הדסה עין כרם ומנותח בשעה זו בראשו.

רמתי מאושפז בבית החולים שערי צדק בירושלים, וממיטתו במחלקה משחזר את רגעי האימה. "הייתי בדרך לעבודה, עצרתי וירדתי מהאוטובוס. בדרך כלל אני נוסע בטרמפים עם יהודים, לא היו טרמפים אז התחלתי ללכת לכיוון. הבנאדם שפגע בי עשה סיבוב, בחר במטרה.

"אני הגעתי למקום שאין שוליים ופתאום אני ראיתי את הבנאדם בא עליי ב-100 קמ"ש לכיווני", תיאר רמתי וציין כי רכבו של המחבל היה במרחק מטרים ספורים ממנו, ''הבנתי שלא יהיה לי הרבה זמן לעשות משהו. הבנתי שלא יהיה לי זמן לשלוף את הנשק שלי.

''קפצתי לכיוון הקיר. כשהייתי באוויר הוא פגע בי וזרק אותי לתוך הקיר. אני קמתי ועמדתי חזרה מהר מאוד, הגעתי בחזרה לכביש ובחור אחד נחמד עצר את האוטו שלו, הזמין משטרה והזמין אמבולנסים".

כוחות מד"א וצוותי רפואה צבאיים הגיעו למקום ופינו את רמתי לשערי צדק, "אני מקווה להגיע הביתה לשבת. אני מרגיש שהאיש הזה, היהודי, מאוד עזר לי. אני סרן בצבא, מהר מאוד הבנתי שזה פיגוע.

''היה לו חיוך גדול על הפנים, הוא עשה את זה בכוונה ובשמחה. אני הספקתי לקפוץ ואני מצטער שלא היה לי זמן לשלוף את הנשק שלי. באותו זמן שאני באתי לשלוף, כבר היה לי יד על האקדח וקפצתי לעבר המעקה. הייתי ממש באוויר בזמן שפגע בי וזה בעצם עזר לי להיכנס יותר פנימה.

''טסתי יפה, נחתתי וראיתי שנפתח לי הראש, לא יודע איך זה קרה בדיוק. חשבתי שהוא בטח הולך לפגוע במישהו אחר", הוסיף רמתי.

פיגוע בגוש עציון

בפיגוע נפצע באורח קשה יהודי נוסף, אבן-עזר חולרינג, תושב קריית ארבע ואב ל-5 ילדים. הוא פונה מזירת הפיגוע לבית החולים הדסה עין כרם ומנותח בשעה זו בראשו.

חולרינג עלה לישראל מהודו בשנת 2006, במסגרת עליית "בני המנשה" של ארגון שבי ציון. יו"ר הארגון מייקל פרוינד קרא להתפלל לרפואת אבן-עזר בן מלכה.

המחבל הערבי הוא נער בן 17 מחלחול, הנמצאת כקילומטר צפונית לחברון. בתחילה הוא דרס את דוד רמתי, משם המשיך ברכבו לעבר צומת גוש עציון - ודרס את אבן עזר בן ה-35.

המחבל יצא מרכבו כשהוא חמוש בסכין, במטרה לדקור חיילי צה"ל. החיילים מגדוד 50 של הנח"ל פעלו במהירות, פתחו באש לכיוונו - ופצעו אותו באורח אנוש.