סרן טל שמחוני
סרן טל שמחוניצילום: דובר צה״ל

למתגייסי נוב׳ 17 היקרים,

אני טל שמחוני ואני מפקד פלוגת הכשרות בגדוד 50 במחזור הגיוס שלכם.

התגייסתי ב-16/3/11 לחטיבת הנח״ל. אני זוכר שביום הגיוס שלי הגעתי לבאח נח"ל בשעה מאוחרת אחרי יום מעייף בשרשרת החיול, לסביבה חדשה ומאיימת וכולנו היינו מלאי חששות ופחדים.

כבר בבוקר שלמחרת, קמנו והמפקדים הדריכו אותנו וענו על כל השאלות שרצינו לשאול וזאת על מנת להקל עלינו את ההתאקלמות בצבא בכלל ובבא"ח בפרט.

בתהליך המסלול שלי, מסלול של שמונה חודשים, הכרתי חברים חדשים שכולם היו עם אותן חששות כמו שלי ועזרו לי לעבור את התהליך בהבנה והכלה, שם הרגשתי לעומק את האימרה- "כולם באותה סירה". היינו אחד בשביל השני, ובזכותם תהליך ההכשרה היה קל יותר ומהנה יותר.

הדבר הכי חשוב עבורכם הוא לשבור את הקרח כמה שיותר מהר עם החיילים שסביבכם וליצור חברויות חדשות, כי הם החברים שיבינו אותכם ויתמכו בכם לאורך כל הדרך, לאורך ההכשרה, השירות הצבאי ואפילו הקורסים אליהם תרצו לצאת בהמשך.

ההכשרה היא תהליך ארוך שמטרתו להפוך אתכם ממלש"בים ללוחמים מצוינים שינצחו את המערכה הבאה אם תבוא. רצף ההכשרה מבוסס על הדרגתיות כזו שתאפשר לחייל להתאקלם בצורה הטובה ביותר מתוך מטרה לייצר תחושת חיבור ושותפות למשימה ולתהליך ההכשרה.

בזמן ההכשרה תתמודדו עם לחצים פיזים ומנטלים שיגבירו את תחושת המסוגלות שלכם והביטחון כלפי עצמכם וכלפי חבריכם. ההכשרה מלמדת את ביסודותיו של הלוחם שהם קליעה, כושר גופני ושדאות.

בנוסף ליסודות אלו, ישנה חשיבות גדולה מאוד לתחום הערכי והחברתי של החייל מתוך מחויבות לעצמו, לחבריו, לסביבתו ובמחשבה על היום שאחרי הצבא.

טיפ ממני אליכם- בשביל להצליח בצבא, צריך להיות ממושמע ולדעת לבצע משימות בצורה הטובה ביותר תוך גילוי אחריות לסביבה ולמשימה. הרצון להשתפר כל עת ולהיות הכי טוב הוא חלק בלתי נפרד מהפיכתו של החייל ללוחם ולמפקד בעתיד.

דבר נוסף שדרוש מחייל, לוחם ובראיה עתידית למפקד- עליו לגלות מחשבה ולהביא לידי ביטוי את היכולות והידע שצבר במהלך השנים שקדמו לצבא.

כמ״פ במחזור הגיוס הקרוב, אני כבר מאמין במתגייסים החדשים שיהיו פקודיי בקרוב מאוד. חשוב לי שתדעו שהגעתם לחטיבה מאוד מיוחדת, עם האנשים הכי טובים ומקצועים. חטיבת הנח"ל תמיד ראשונה בהכל, ומהווה כוח עיקרי לוחם במבצעי ומלחמות ישראל.

המורשת של החטיבה היא מורשת עצומה שמהווה מקור לגאוות היחידה. מצפה לכם חוויה בלתי רגילה, מעצימה, מלמדת ומגבשת שתלווה אתכם לאורך כל החיים. והכי חשוב, אל תשכחו שכל זה למען המטרה החשובה ביותר- ״הגנה ושמירה על הבית ונצחון האויב בכל עת ובכל מפגש שנדרש״.