בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה השבועית הבוקר (ראשון) בהתייחסות לציון 40 שנה לביקור סאדאת בארץ.

"אנחנו מציינים היום 40 שנה לביקור ההיסטורי של נשיא מצרים אנואר סאדאת, בירושלים ובישראל. הנשיא סאדאת עשה אז צעד מאוד אמיץ, הוא בא לכנסת, בא לישראל. הוא התקבל בברכה על ידי העם כולו", ציין נתניהו.

לדבריו, "מאז השלום עם מצרים החזיק מעמד חרף עלויות ומורדות, והיום מצרים וישראל, וגם מדינות אחרות, נמצאות בצד אחד של המתרס במאבק עיקש מול הטרור של האיסלאם הקיצוני על פלגיו השונים. הדבר הזה תורם תרומה משמעותית לביטחון ישראל, אני מקווה שבהמשך הוא גם יתרום להרחבת מעגל השלום".

ראש הממשלה התייחס גם לדיווחים אודות תכנית שלום המתגבשת בממשל טראמפ, "ביחס לתוכנית המדינית של הנשיא טראמפ, אנחנו שמענו הרבה ספקולציות בסוף השבוע, אני לא מתכוון להתייחס אליהם. אבל אני כן רוצה לומר, שהיחס שלי לתוכנית הזאת יקבע בהתאם לאינטרסים הביטחוניים והלאומים של מדינת ישראל ואלה הובהרו היטב לידידנו האמריקנים".

לקראת סיום דבריו התייחס נתניהו לדיון הצפוי בממשלה אודות סגירת מתקן השהייה למסתננים "חולות", "המדיניות שלנו כלפי המסתננים היא תלת שלבית: שלב ראשון - בלימה. הקמנו גדר וחוקקנו חוקים שיחד בלמו כליל את שיטפון המסתננים ולמעשה היום מספר המסתננים עומד על אפס. השלב השני היה הוצאה. הוצאנו כ - 20,000 מתוך המסתננים הקיימים ובאמצעים שונים. עכשיו זה השלב השלישי - הוצאה מוגברת.

ההוצאה הזאת מתבצעת תודות להסכם בינלאומי שהשגתי, שמאפשר לנו, מתוך 40,000 המסתננים שנותרו, להוציא אותם ללא הסכמתם. זה דבר מאוד חשוב. הדבר הזה מאפשר לנו בהמשך ליתר את מתקן 'חולות' ולהפנות חלק מהמשאבים הגדולים שאנחנו מפנים לשם לפקחים ולהוצאה מוגברת. ולכן יש פה הצלחה אבל המטרה שלנו היא להמשיך להוציא ולהוציא אפילו יותר, באופן משמעותי יותר ממה שהוצאנו עד היום".