עמית דרי
עמית דריצילום: מילואימניקים בחזית

עמית דרי, יו"ר ארגון ''מילואימניקים בחזית'', מרוצה מהחלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגד דין יששכרוף דובר ארגון "שוברים שתיקה", שסיפר כי בשירותו הצבאי היכה פלסטיני עד ש"דימם והתעלף".

במכתב הסגירה של הפרקליטות נכתב כי מהראיות עלה כי הדברים "לא אירעו כלל ועיקר" ועל כן התיק ייסגר מחוסר אשמה.

דרי מספר בשיחה עם ערוץ 7 "היה לנו סרטון של עשרים חיילים, ביניהם לוחמים ומפקדים של יששכרוף שכולם למעט חייל אחד אומרים שהבחור שקרן והאירוע שהוא מתאר לא קרה מעולם. עכשיו אחרי החלטת הפרקליטות כולם יודעים באופן רשמי שהארגון הזה הוא ארגון של שקרנים ובראשו הדובר שלהם דין יששכרוף".

יו"ר ''מילואימניקים בחזית'' קורא לבצע חקירה של אירועים נוספים, "אני רוצה להזכיר שזה קרה בדיוק אותו דבר עם מי שעכשיו מנכ"ל הארגון של שוברים שתיקה, אבנר גבריהו, אלא שזה לא זכה לתהודה תקשורתית. גם כאן יש לנו סרטון עם כל חברי הצוות שלו שמגיבים לעדויות שלו בשוברים שתיקה ואומרים שהוא שקרן.

''במקרה של גבריהו מדובר באירוע עם תיאור של הכאת אסירים פלשתינים שהיו אסורים ממילא, הציבור מוזמן לראות את הסרטון שהצוות שלו מעיד שהוא שקרן, ביקשנו מהפרקליטות לחקור את זה ולא קיבלנו תשובה. מבחינתנו אגב רצוי לחקור כל עדות שלהם על משהו שנעשה שלא כשורה. זו מדינת חוק וצריך לחקור טענות על פעולות לא חוקיות בצה"ל".

דרי לא מצליח להבין מה עומד מאחורי פעילותם של אנשי השמאל הקיצוני, "ניסיתי להבין מה מניע אותם אבל כנראה אלה תשובות מתחום הפסיכולוגיה או הפסיכיאטריה. לא מובן לי מדוע הם עושים את זה. אבל היום הלגיטימיות שלהם בארץ מתקרבת לאפס, אנשים פשוט לא מאמינים להם".

ערוץ 7 ניסה להשיג את דובר ''שוברים שתיקה'' ולבקש את תגובתו לידיעה אך ללא הצלחה. נשמח לפרסם את תגובת הארגון לכשתתקבל