יונתן היילו
יונתן היילוצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין החליט היום (ראשון) להקל בעונשו של יונתן היילו ולהמיר חלק ממאסרו בפועל למאסר על תנאי כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בתקופה הקרובה.

בהחלטתו של נשיא המדינה, לפני כשנה, נמסר ליונתן היילו כי במידה ותוגש על ידו בקשת חנינה נוספת בחלוף פרק זמן משמעותי, יהיה מקום לשקול שוב את הבקשה, תוך התחשבות בתהליך השיקום שעבר במהלך תקופת המאסר.

בהודעת בין הנשיא צויין, "אכן, נוכח תהליך השיקום המשמעותי שעבר היילו בשנה האחרונה, לאור מצבו הרפואי יוצא הדופן, ובהתחשב בנסיבותיו הקשות והמיוחדות, כמי שהיה קרבן למעשים קשים טרם ביצוע המעשה על ידו, החליט היום, נשיא המדינה לאמץ את המלצת שרת המשפטים ולהמיר חלק מעונש המאסר בפועל שהוטל על היילו בעונש של מאסר על תנאי, כך שעונש המאסר בפועל יעמוד על עשר שנים ושמונה חודשים, באופן שהוא יוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים בתקופה הקרובה".

היילו בן ה-27 הרג במאי 2010 אנס סדרתי שפגע בו במשך תקופה ממושכת. בשנת 2013 הורשע בעבירת רצח על ידי בית המשפט המחוזי בלוד, ונגזרו עליו 20 שנות מאסר.

עורך דינו, אלון אייזנברג, הגיש ערעור על פסק הדין ובית המשפט העליון קיבל באופן חלקי את הערעור והפחית את עונשו ל-12 שנות מאסר.

בפסק הדין כתבו שופטי העליון כי האנס התעמר בהיילו במשך תקופה ארוכה. ההתעמרות ''כללה מסכת של אירועי אלימות, איומים באלימות לרבות איומים על חייו של המערער, סחיטה כספית והתעללות מינית שכללה שני מעשה סדום".

"זהו אחד מאותם מקרים שבהם המשפט אינו יכול להכיל את מלוא מורכבותם של החיים ושל הצער האנושי. זהו מקרה שמחייב איזון בין ההתחשבות במצוקת הפרט לבין שיקולי צדק כלל חברתיים, ובכלל זה השמירה על קדושת חייו של כל אדם, גם מי שפשע, והחשש מפני מתן הכשר לעשיית דין עצמית ולנקמה", הוסיפו.