הרב חיים אמסלם
הרב חיים אמסלםצילום: חזקי ברוך

יו"ר תנועת "עם שלם", חבר הכנסת לשעבר הרב חיים אמסלם, החליט לפרוש ממפלגת הבית היהודי ולא להתמודד בפריימריז לרשימת המפלגה.

בהודעה שפרסם הרב אמסלם הוא מספר כי לפני כשנתיים, לאחר לבטים רבים, פנו אליו חבריו מהציונות הדתית וקראו לו להצטרף למפלגה הציונית-דתית.

"באנו מתוך כוונה 'להחזיר עטרה ליושנה' ולהחזיר את הספרדים למסלול ממנו הם סטו בשנים האחרונות. לחזור לדרך של ציונות, תורה ועבודה, שירות בצה״ל כערך קדוש, זהות יהודית, מתינות והכלת האחר, ושאר הערכים שנאבקנו עליהם במשך כל השנים", הוסיף אמסלם.

הוא הסביר מדוע החיבור לבית היהודי כשל לטענתו. "אכן נעשה מצידנו ניסיון לקדם את הרעיונות של תנועתנו במסגרת 'הבית היהודי' אך בשהות של שנתיים, נוכחנו לדעת כי האפשרות לפעול למען המטרות שלנו, היא רק במסגרת 'מפלגה עצמאית'.

"חשבתי בזמנו שנוכל אני ושכמותי שלא צמחו בערוגות הציונות הדתית לראות בה מקומנו אולם נכזבה תוחלתנו, ולא נוכל להמשיך במסגרת הבית היהודי", הודיע הרב אמסלם.

"זכינו ליחס מתנשא, להתעלמות ולכתף קרה", טען. ''לא זרקו אותנו אבל נתנו לנו להבין שאנחנו לא רצויים. בהתחלה לא האמנו אבל בסוף הבנו ואנחנו אכן נפרדים", הוסיף.