אימון אירובי
אימון אירוביצילום: אייסטוק

שמירה על הבריאות: כך תשמרו על עצמכם בחורף

החורף כבר פה, וזה הזמן לדעת כיצד שומרים על הבריאות בזמן העונה הקרה. בחורף, רבים נוהגים לסגור חלונות בצורה הרמטית, לכן הם סובלים מיותר חיידקי חורף שגורמים לחולשת המערכת החיסונית, צינון ושפעת. נוסף לכך, יש הנמנעים מפעילות גופנית בתקופה זו בעיקר בגלל שבעונת החורף קשה לצאת מהמיטה או מהבית החם. אז מה ניתן לעשות על מנת לשמור על כושר ולחזק את המערכת החיסונית? כמה הצעות לשמירה על הבריאות ועל תזונה נכונה – בהמשך.

ידוע שאימוני כושר משפרים ומחזקים את המערכת החיסונית שלכם בגוף. להלן מספר אימונים שישמרו עבורכם על גוף חזק, אותם תוכלו לבצע בבית:

פילאטיספילאטיס הוא ענף ספורט המחזק את הגוף ואת המערכת החיסונית, לכן הוא כה פופולארי בעונת החורף. באימון זה תוכלו לשפר את היציבה, לחזק את השרירים הפנימיים, לחטב את הגוף ולשמור על נשימה איכותית יותר. מאחר והאימון שומר על שרירי גוף חזקים ואיתנים, הוא מעולה למי שרוצה לשמור על גוף חטוב גם בימי החורף. יתר על כן, אימון זה יסייע לכם להאריך את הגוף, לשמור על הגמישות בגופכם ולדאוג למערכת חיסונית בריאה, זאת באמצעות תרגילי המתיחות וטכניקות תרגולי הנשימה.

אימון כוח בשילוב ציוד שקיים בבית - אימון ספורטיבי שמתבצע באמצעות שמירה על טמפרטורת הגוף, הוא כזה שישמור על גופכם חזק ובריא. אל תוותרו על אימון רק בגלל שקר בחוץ וזאת משום שאימון כזה תוכלו לבצע בבית ליד ההסקה, ואפילו מול הטלוויזיה תוך שאתם צופים בסרטוני אימונים מתאימים. בבית ניתן להתאמן באמצעות משקולות, גומיות כושר, כדור פילאטיס, ועוד. במידה ואין לכם ציוד ספורט, תשמחו לדעת שישנם סרטונים המלמדים להתאמן בעזרת רהיטים, בקבוקים, מטאטא וציוד נוסף שקיים בבית. מצאו את האימון המתאים ביותר עבורכם ושלבו אותו בסדר היום שלכם.

אימון אירובי – דרך נהדרת לחמם את הגוף בחורף, לשרוף קלוריות ולשפר את הבריאות, היא אימון אירובי. אימון זה כולל ריצה, הליכה מהירה, אימון אירובי דאנס, זומבה ועוד. אימון אירובי משפר סיבולת לב ריאה: מה שנחשב חיוני לשמירה על הבריאות והכושר. אימון אירובי בין כתלי הבית יכול לכלול ריצה במקום, תרגילים המשלבים קפיצות ותנועה המרימה את הדופק וקומבינציות זומבה שונות שתוכלו למצוא ברחבי הרשת. אם בכל זאת החלטתם לצאת לריצה קלה או הליכה בחוץ, אל תשכחו לעשות חימום קל ולהקפיד על ביגוד מתאים שימנע מכם להצטנן.

כדאי לקרוא: תרופת סבתא לצינון בתקופת החורף

תזונה בזמן חודשי החורף

על מנת לשמור על הגוף, חשוב לשלב יחד עם הפעילות הגופנית גם תזונה נכונה. במהלך החורף, חשוב לצרוך מאכלים שמחזקים את המערכת החיסונית ומאפשרים לגוף להתמודד עם מחלות החורף השונות, כמו למשל:

גרעיני חמניות – גרעיני חמניות מכילים רכיבים מעולים לתקופת החורף כדוגמת הסלניום - מינרל המסייע לתפקוד מערכת החיסון וחיוני להתמודדות עם מגוון נגיפים. את הגרעינים אפשר לשלב בסלט ירקות: מה שיוסיף לסלט טעם וגיוון.

אצות – ספירולינה או אצות להכנת סושי, נחשבות מעולות להגנה על הגוף ממחלות החורף. כמו כן, הן עשירות בברזל, סידן, וויטמינים מסוג: A , C , E שמשפרים את תגובת המערכת החיסונית ומגנים על הגוף מפני נגיפים.

דגים – הדגים מספקים חלבון רב לגוף תוך אספקת חומצות אמינו להן הוא זקוק. אכילת דגים מאפשרת גם לבנות מסת שריר בצורה טובה בעיקר אם משלבים בשגרת האימונים את אימוני הכוח.

שום - לתבלינים יש כוח רב לחיזוק המערכת החיסונית. תבלינים טריים מסייעים להתמודד עם מחלות וזיהומים, מבלי להשתמש בכדורים. אחת מהשפעותיו החיוביות של השום טמונה בשלב החיתוך שלו. כך למעשה, החומר הפעיל שבו הופך אפקטיבי יותר עבור ההגנה על הגוף. נוסף לכך, השום עשיר בוויטמינים כמו: ויטמיןA , ויטמין B1 וויטמיןB3 , החיוניים לתפקודו התקין של הגוף.


בכדי לחזק את המערכת החיסונית שלכם, התחילו להתאמן, שלבו מאכלים בריאים בתזונה היומיומית שלכם ושמרו על שגרת חיים איכותית ובריאה.