אוהדי מכבי ת"א הערב. התחילו את החג מוקדם
אוהדי מכבי ת"א הערב. התחילו את החג מוקדםצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

בעוד 25 ימים יחול חג המכבים, חג החנוכה, והערב (ראשון), שתיים מקבוצות המכבים בליגת העל שבכדורסל החליטו להקדים את החגיגות כשהביסו את יריבותיהן במסגרת המחזור השביעי ללא קושי.

המכבים מת"א, שפגשו את העולה החדשה מנס ציונה שהצליחה לנצח רק בשני משחקים עד כה העונה, פתחו לאט את המשחק אך ככל שנקפו הדקות ובזכות יכולת הגנתית משובחת פעם נוספת העונה הצליחו כבר בתום המחצית הראשונה לייתר את המשחק, כשהובילו בבטחה בתוצאה 49:26.

משם הפער כבר לא ירד מ-20, והמחצית השניה כולה הייתה גארבג'-טיים אחד גדול, כשהמכבים מת"א שומרים על מאזן מושלם בליגת העל שבכדורסל עם ניצחון שביעי ברציפות כשגברו בסיום על הכתומים שהצליחו לנצח אותם רק פעם אחת בהיסטוריה, במשחק הראשון ביניהן במסגרת ליגת העל, בתוצאה 98:68. התל אביבים מוכנים לקלאסיקו מול ברצלונה במסגרת מפעל היורוליג האירופי.

כאמור, היה זה ערב של מכבית נוספת, כשלאחר מספר רב של תוצאות רעות והפסדים, הערב חזרה מכבי חיפה למסלול הניצחונות כשהביסה ללא רחם את הפועל תל אביב בתוצאה 95:74.

חיפה, שהייתה עד הערב לקבוצה היחידה שטרם ניצחה מחוץ לביתה עם מאזן 3:0 והפרש סלים נורא של 65.3 נקודות זכות לעומת 85.3 נקודות חובה, הצליחה לחבר ניצחון שני בסך הכל העונה מול הקבוצה המפורקת של דני פרנקו שעלתה עם שלושה זרים בלבד ואירחה את המשחק באולם שבגן-נר בשל עונש הרדיוס שספגה בשל התנהגותם האלימה של אוהדיהם. עוז בלייזר עם שיא קריירה של 29 נקודות הוביל את קבוצתו לניצחון אחרי פתיחת משחק צמודה.

קלעו למכבי תל אביב: ג'ון דיברתולומאו 20, ג'ייק כהן 17, דשון תומאס 15, פייר ג'קסון 12, יובל זוסמן 10, נוריס קול 8, איתי שגב 7, מייקל רול 4, ג'ונה בולדן 3, אלכס טיוס 2.

לנס ציונה: ג'רון ג'ונסון 21, טל דן 13, אלישי כדיר 9, דקוואן קוק 8, נאור שרון 5, טאליב זאנה 5, גיל אמיתי 5, אלעד הופמן 2.