מירי רגב
מירי רגבצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"הונאה וזלזול באינטליגנציה של הציבור", כך הגיבו שחקני הכדורגל להגשת דו"ח המסקנות של הוועדה הבין משרדית שהוקמה בידיי שרת התרבות והספורט מירי רגב, בנושא קיום משחקי הכדורגל בשבת.

כזכור, אמש הגישה הוועדה המיוחדת שהוקמה בידי השרה רגב את דו"ח מסקנותיה בנושא קיום משחקי הכדורגל בשבת, בה נכתב באופן חד משמעי כי איסור קיום משחקי הכדורגל בשבת ימיט אסון על ענף הכדורגל בישראל, זאת רגע לפני פסיקת בג"צ בנושא בסוף החודש הקרוב.

הוועדה המיוחדת שהוקמה בידיי השרה רגב הגיעה למסקנה כי נכון יהיה להמשיך את קיום משחקי הכדורגל בליגת העל במתכונת הנוכחית, בשבת.

על פי דו"ח הועדה הפסקת קיום המשחקים בשבת כרוכה בעלות עתק של 24.7 מיליארד ₪ שמשמעותה סגירת ענף הכדורגל בישראל, ומשום כך ממליצה הועדה על המשך קיום הסטטוס-קוו בליגת העל בו חלק מן המשחקים מתקיימים בשבת. כמו כן מציינת הועדה כי רוב משחקי הליגה הלאומית מתקיימים ביום שישי ומסתיימים לפני כניסת השבת, ויש להשתדל למנוע את זליגתם לתוך השבת.

כזכור לפני שנה וחצי עתרה התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית בשם מאות שחקני כדורגל מליגת העל ומהליגה הלאומית בדרישה להורות על הפסקת קיום המשחקים בשבת, כיוון שהם מנוגדים לחוק שעות עבודה ומנוחה. שופטי בג"ץ הורו לממשלה להפסיק את קיום המשחקים בשבת או לתקן את החוק ולהכשיר את קיום המשחקים בשבת. הממשלה הקימה את ועדת רגב שכעת הגישה את המלצותיה אך אלה טרם יושמו, והנושא עומד לפני הכרעת בג"ץ.

מי שקיבלו בתדהמה את מסקנות הוועדה, אלו לא אחרים מאשר שחקני הכדורגל שהם אלה שעתרו לבג"ץ בתחילה. "הטענה שהפסקת קיום משחקי הכדורגל בשבת תעלה למשק 25 מיליארד שקלים היא הונאה וזלזול באינטליגנציה של הציבור", הם אומרים.

"כבר כיום 70% ממשחקי ליגת העל מתקיימים ביום חול או לאחר צאת שבת, וענף הכדורגל לא הפסיד מכך שקל. האם איחור שני המשחקים הנותרים בשעה או שעתיים תגרום לנזק של מיליארדים?! האם הקדמת משחקי הליגה הלאומית בשעה (בשעון חורף בלבד!) תעלה למשק מיליארדים?! אנחנו מאמינים שהשרה רגב לא הצליחה לשכנע אפילו את עצמה וקוראים לה לאפשר לשחקני הכדורגל והאוהדים לשמור את השבת בלי לוותר על הכדורגל", כתבו שחקני הכדורגל בהודעתם.

מהתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית המייצגת את השחקנים בבג"ץ טוענים כי מנכ"ל משרד התרבות והספורט יוסי שרעבי מוליך שולל את השרה רגב ועושה מניפולציה עם הנתונים: "ועדת רגב טוענת שעלות הזזת המשחקים ליום חול תעלה 24.7 מיליארד ש"ח אך כל העלויות אינן קשורות כלל למשחקי ליגת העל והליגה הלאומית. הועדה טוענת שהפסקת המשחקים בשבת תעלה 20 מיליארד ש"ח עקב אי השתתפות במפעלים הבינלאומיים, אך משחקים אלה כלל לא מתקיימים בשבת. מיליארדים נוספים קשורים לליגות הנוער שאינם רלוונטיים כלל ועיקר כיוון שהעתירה מלכתחילה התייחסה אך ורק לשחקנים הבוגרים ולא לנוער, מה גם שאף סכום זה נופח במכוון ואינו משקף כלל את העלות האמיתית".