ח"כ רוזין
ח"כ רוזיןפלאש 90

ח"כ מיכל רוז'ין ממרץ השתתפה אתמול (שני) בכנס שעסק בהטרדות מיניות בציבור הדתי.

בכנס שהתקיים בביתו של יו"ר הפורום החברתי בבית היהודי, מאור צמח, השתתפו מנהלות מרכז תהל וארגון "לא תשתוק" לנשים חרדיות שעברו הטרדה , וח"כ מוטי יוגב ובצלאל סמוטריץ'. את הערב הנחו הרב איתן אייזמן ויהודית שילת חברי פורום תקנה.

ח"כ רוזין אמרה לערוץ 7 כי ההטרדות והפגיעות המיניות מתרחשות בכל סוגי האוכלוסייה, "חשוב לומר שיש פגיעה מינית והטרדות מיניות בכל שכבות האוכלוסייה הן מקבלות מופעים ומאפיינים שונים, וזה לא משנה אם זו חברה שמרנית או מתירנית. גם בציבור הדתי חשוב לדעת מהי הטרדה ופגיעה מינית וכמה צריך להוקיע אותה. גם בתנועות נוער יש הטרדות השאלה איך מטפלים ואיך נוהג הגוף האחראי".

לדבריה אנחנו עדים בימים אלה למהפכה, "בשבועות האחרונים נשים אומרות עד כאן אנחנו לא שותקות. ילדה בצופים אמרה לי שהפגיעה נשארת לתמיד והסיבה שעד היום שתקנו כי החברה לא איפשרה לנו לדבר החברה היום מאפשרת לנו לדבר ומאפשרת להוציא. זה לא דו קרב בין המינים רוב הגברים לא מטרידים מינית ורוב הגברים לא אנסים אנחנו לא מאשימות את כלל החברה הגברית. זה נכון שרוב הפוגעים מינית הם גברים אך לא רוב הגברים פוגעים. שהגברים לא יעמדו בפינה ויגידו עוד רגע מישהו יאשים אותי אלא יצטרפו למאבק".

ח"כ רוזין סבורה שלציבור הדתי יש את המופעים המיוחדים של פגיעה מינית, "מדברים על הלכות צניעות בחברה הדתית לאומית והחרדית כאילו שם יש פחות פגיעות אבל זה חוטא לאמת ולמציאות, דווקא בחברה הדתית יש סיכוי גדול יותר שילד יפגע על ידי גבר מבוגר, יש פגיעות מיניות מצד בעלי סמכות כמו רבנים ומדריכים ואני חוקקתי חוק שמשווה את מעמד הרב למעמד פסיכולוג שאסור לו לנצל את מעמדו לרעה. רבנים שנצלו את מעמדן וכוחם וקיימו יחסי מין עם הנשים והגברים שבאו להתייעץ איתם זו עבירה כמו אצל פסיכולוג שאסור לו לשכב עם לקוחותיו ולרב יש עוצמה גדולה יותר, אז נכון שבבית ספר לא לומדים ביחד או תנועות הנוער הן נפרדות ועדיין כשאת הולכת לרב הוא יכול לפגוע בך הטרדות מיניות לא מדלגות על אף אוכלוסיה".

לדבריה הטענות שמדובר ביצר הרע הן דברי הבל, כלשונה. "אומרים שזה בגלל יצר, זה לא רק בגלל יצר אלימות מינית היא אלימות , אלימות שמופעלת בתחום המיני היא אלימות, מי שהוא לא אלים גם אם הוא לא יקיים יחסים עשרים שנה לא יפעיל אלימות מינית ולעומת זאת מי שחי בזוגיות עם מיניות בריאה עדיין יכול להיות פוגע מינית. כמו הסיפור עם מאבטח שיצא והתקשר לארוסתו שהוא עוד רגע בא הביתה והוא הלך ואנס באכזריות כך שזה לא קשור למידה או לשליטה ביצר או לצניעות אלא לכוח, יש לי כוח יש לי סמכות מורה בבית ספר מדריך בתנועה רב בכולל בישיבה או מפקד בצבא המקום שיש לך כוח ואתה מנצל את הכוח שלך בין אם לפגוע נפשית או מינית זה שורש הרע".