משבית את הלימודים. רן ארז
משבית את הלימודים. רן ארזצילום: פלאש 90

מבטיח ומקיים: ארגון המורים הודיע כי החל ממחר (שלישי) ישבית את הלימודים בחינוך העל יסודי. זאת לטענת ראשי הארגון, בשל הקיפאון במשא ומתן עם משרד האוצר.

יושב ראש הארגון, רן ארז, הפיץ היום מכתב למורים בו כתב כי הרמז שניסה להעביר בשביתת האזהרה שננקטה בשבוע שעבר לא נקלט.

"שבתנו יום אחד על מנת לאותת למשרדי האוצר והחינוך שלא ניתן יד לסחבת שבה הם נוקטים מזה כ-10 חודשים במו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי. למעשה, מדובר לא רק בקביעת ישיבות בתדירות נמוכה, אלא גם בניסיון מצד פקידי האוצר להטעות אותנו באמצעות נתונים שגויים וחישובים לא נכונים, המכוונים להצביע על עלות גדולה מדי של הסכם השכר ואז להקטין למקסימום את דרישותינו", כתב ארז.

הארגון דורש תוספות שכר לשכר הבסיס של המורים לצד דרישות רבות נוספות שחלקן הקטן קשור לנושאי חינוך וחלקן הגדול עוסק בנושאי תגמול.

רן ארז טען כי "חשוב לציין עוד שרבות מתביעותינו הנוספות אינן עולות כסף, אך משפרות את תנאי העבודה של המורים בבתיה"ס. הואיל ועד כה לא הייתה בנוגע לתביעות אלו התקדמות כלשהי וכל ההתמקדות הייתה אך ורק בנושא תוספת השכר למורים כפי שפורט בסעיפים 1 ו- 2, תוך רצונם של אנשי האוצר לחלק את התוספות לתשלומים במשך 4 שנים ולא לשלמן מיידית, אין לנו מנוס אלא לחדש את המאבק וביום שלישי יושבתו הלימודים בחינוך העל יסודי. באשר להמשך, נודיע מדי יום בנוגע לצעדים הצפויים בימים שלאחר מכן".

בארגון המורים טענו בסוף השבוע שעבר כי האוצר מנסה לקשור בין סוגיית העלאת שכר המורים ובין סוגיות נוספות הקשורות לתקצוב מערכת החינוך.

"יש להקצות תקציב נפרד לשכר המורים ותקציב נפרד לשיפור מערכת החינוך ובתי הספר", נאמר בהודעת הארגון.

בארגון טענו עוד כי רק הפרדה שכזו תוכל "לתקן עיוותים שיאפשרו תפקוד ראוי של מערכת החינוך על מוריה ותלמידיה".