ח"כ מוטי יוגב
ח"כ מוטי יוגבצילום: דוברות

הפורום החברתי של הבית היהודי ופורום תקנה קיימו השבוע כנס בירושלים שעסק בתופעת ההטרדות והפגיעות המיניות.

ח"כ מוטי יוגב שהשתתף בכנס אמר לערוץ 7 ביומן הצהריים כי תופעת הפגיעות המיניות לא פוסחת על שום חברה, "בכנס השתתף גם מוכתר של אחד הכפרים הערביים במזרח ירושלים שסיפר על דברים דומים שקורים בחברה הערבית במזרח ירושלים. הוא אף הציע שבכל מנהל קהילתי באוכלוסייה היהודית כערבית יהיה גוף כמו פורום תקנה כי לא תמיד אנשים הולכים להתלונן וחשוב שיהיו גופים מהסוג הזה שאפשר לפנות אליהם תוך שמירה על אנונימיות. צריכים להקצות משאבים כדי שבכל שכונה ושכונה במנהל הקהילתי יהיו אנשים שיוכלו לסייע לאותם נפגעים".

לדבריו פגיעות מיניות הן לא פחותות בחומרתן מרצח, "הפגיעה המינית גורמת לחיים כבויים לאשפוז פסיכאטרי עד אובדן. כמחוקקים אנחנו מנסים להעביר חוק שיסייע לאבחן מקרים כאלה הן על ידי אנשי מערכת החינוך רופאים עובדים סוציאלים שופטים ושוטרים, שיוכלו גם להעניק סוג של עזרה ראשונה ולסייע לאותם אלה שלא עלינו כבר נפגעו כי פגיעה מינית מתקרבת בנזק שהיא עושה לרצח של ממש".

ח"כ יוגב סבור שקמפיין ME TOO חשף את התופעה בהיקפים מדאיגים, "אומרים שאור השמש מרפא והחשיפה יוצרת התרעה אצל הפוגעים הפוטנציאלים ואולי זה יצמצם את התופעה.

אני לא תומך בקמפיין אבל אני תומך בכך שכל מי שבכוחו להוציא החוצה ולחשוף את הפוגע ולצערנו יש בעלי תפקידים בכירים שפגעו ולעיתים אין ברירה צריך לחשוף. משפטי שדה אינם טובים אבל אם החשיפה והחשש שהדברים יתגלו ירתיעו את הפוגעים זה שכרנו. אני לא רוצה לגרום לתלונות שווא אבל צריך לפרסם כדי להגן על חיי אדם".

לדבריו חשוב שכל מקרה ייחקר ולא יערכו משפטי שדה בתקשורת, "התקשורת חושפת זה טוב אבל היא לא צריכה להיות גם השופטת והתליין, אחרי שיש חשיפה ראוי שהעניין יתברר בבתי משפט ובחדרי החקירות. ייתכן שאותו נאשם יצא זכאי והייתה כאן לשון הרע נוראית. לכן גם המאשימים צריכים לנהוג באחריות ובמידה והם טעו המאשימים וגם המערכת צריכים לבקש סליחה ממש כפי שיכולים לטעות בהאשמה לרצח.

אבל אין לדיין אלא מה שעיניו רואות ולחשיפה לאור השמש יש כוח מרתיע. אני מקווה שאנחנו גם נזדרז בחקיקה לטיפול בנפגעים וגם לשיפור כושר האבחון של מקרים כדי לצמצם את התופעה ולסייע לנפגעים".