מירי רגב
מירי רגבצילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

לוקחת את ההובלה. למירי רגב, שרת התרבות והספורט נמאס מתוצאות נבחרת הכדורגל של ישראל והכישלונות ההולכים ומצטברים.

מחר יתפרסם דירוג הפיפ"א החודשי בו צפויה הנבחרת הישראלית לרדת 16 שלבים נוספים ולהתברג במקום הנמוך ביותר בתולדותיה מאז החל הדירוג העולמי להתפרסם, במקום ה-98 בעולם, מקום בו כבר הייתה בדירוג פיפ"א ב-2016.

השילוב בין השניים, התוצאות הרעות וההשלכה לכך בתוצאות הדירוג העולמי, הביאו את שרת התרבות והספורט מירי רגב להכריז על בדיקת ענף הכדורגל בישראל.

בזמן שמאבק הכדורגל בשבת עדיין מתקיים, ולאחר שהוועדה הבין משרדית שהקימה השרה רגב הגישה את מסקנותיה החד-משמעיות בדבר הסכנות מסגירת הכדורגל בשבת, הודיעה היום השרה רגב כי הנחתה את מנכ"ל משרדה יוסי שרעבי, שעמד גם בראש הוועדה הבין-משרדית, לפעול לבדיקת הענף כולו והתדרדרות של הנבחרת הלאומית.

השרה רגב הודיעה כי הבדיקה תתבצע באמצעות חברה חיצונית בלתי-תלויה, חברת הייעוץ 'תפן' העובדת עם המשרד, "זאת כדי לקדם מחקר עם גוף בעל ניסיון וידע בינלאומי, שיבחן באופן יסודי ומעמיק את ענף הכדורגל בישראל, לאור השפל אליו הגיע הענף וההידרדרות הגדולה של הנבחרת הלאומית בדרוג העולמי של פיפ"א".

על פי הודעת השרה, "החברה שתהא בלתי תלויה, תתבקש להכין מסמך לאחר בחינה מעמיקה שיהווה בסיס עבודה להבראת הענף והחזרת הנבחרות הלאומיות למסלול של הישגים.

בהתייחסותה להחלטה לבדוק את הענף אמרה השרה רגב כי "ענף הכדורגל הינו הענף הפופולארי בעולם ובישראל, הוא יכול וצריך להוות מקור לגאווה לאומית. הכדורגל זוכה בישראל לתקצוב הגבוה ביותר מבין ענפי הספורט השונים, אך לצערנו כבר 47 שנים שהנבחרת לא העפילה לטורניר בינלאומי".

לדברי השרה, "לאור המצב המשברי בו נמצא הענף, כפי שהשתקף בכישלון המהדהד של הנבחרת בקמפיין האחרון ובהידרדרות הנבחרת בדירוג העולמי של פיפ"א, קיים הצורך המיידי בבדיקה מעמיקה של הסיבות לכישלון. זאת הסיבה שהנחתי לקדם בדיקה עם חברה מומחית בתחום - חברה שתנתח את מצבו של ענף הכדורגל בישראל ותמליץ על הדרכים שבהן ניתן להצעיד את הענף למסלול של ניצחונות והישגים".

"כשרת הספורט אינני יכולה לעצום עיניים ואני מחוייבת לאור המציאות העגומה אליה הגיע הענף לפעול כדי להביא בשורה למיליוני חובבי הכדורגל בישראל", סיכמה השרה רגב.

"אני סמוכה ובטוחה כי כל הגורמים המעורבים בניהול הכדורגל הישראלי ובתוכם ההתאחדות לכדורגל, המרכזים, הקבוצות, הטוטו ומנהל הספורט ישתפו פעולה עם החברה באופן מלא, כדי לסייע לה להגיע למסקנות המדויקות ביותר מהן יגזרו ההמלצות להבראת ושיפור הכדורגל בישראל".

על פי ההנחיות, על החברה החיצונית יהיה להגיש את מסקנותיה והמלצותיה מיד לאחר סיום העונה ועד לחודש יוני 2018, ובהם יוחלט על דרכי הפעולה שיינקטו בענף הכדורגל.