אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: מאיר סלע

הוועדה לפניות הציבור של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון בעקבות מאות תלונות שהגיעו לוועדה ובהן קובלים תושבי מודיעין עילית על קריסתו של מערך התחבורה העירוני אותו מפעילה חברת 'קווים'.

בדיון שזימן יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר השתתפו ראש העיר יעקב גוטרמן, סגן ראש העיר טוביה פריינד, חבר מועצת העיר נחמן ניימן, מנכ"ל חברת 'קווים' וגורמי תחבורה נוספים בעיר.

במהלך הדיון סיפרו תושבי העיר כיצד הם מתמודדים יום יום עם אוטובוסים שמאחרים בשעה ולפעמים כלל לא מגיעים לתחנה.

התושבים ציינו כי מודיעין עילית התברכה באברכים רבים אשר הדרך היחידה שלהם לנוע ברחבי העיר ומחוצה לה היא באמצעות תחבורה ציבורית.

מנכ"ל חברת 'קווים' ציון פת נימק את הליקויים במחסור חמור בנהגים: "במקרה הזה אני מצדיק את הזעקה. צריך להוסיף שירות, רק שאלו דברים שלא תלויים בחברה. המחסור החמור בנהגים והעדר תשתית מתאימים לתחבורה ציבורית".

ח"כ אייכלר השיב ואמר כי "אין זה מעניינו של הנוסע. יש מכרזים ועליכם לעמוד בתנאים".

חבר מועצת העיר הרב נחמן ניימן הוסיף ואמר כי "אם יש בעיה של נהגים, אני מוכן לנהוג בעצמי. לא יתכן שתושבי העיר יהיו נתונים לסבל מתמיד בגלל ענייניה של חברת התחבורה".

יו"ר הוועדה הוסיף כי "על משרד התחבורה לאפשר פתיחת דלתות מאחור, ובכך למנוע עיכובים מיותרים של אוטובוסים בתחנות. זה לא יפתור את כל הבעיה, אבל ייתן לפחות מענה נקודתי".

מנכ"ל 'קווים' הסכים לדבריו ואף הודיע כי יתקין מכשירי תיקוף על חשבונו על מנת שהנוסעים יוכלו לעלות בדלתיים אחוריות: "החרדים אמינים ושומרים על מוסר תשלומים גבוה, אין חשש שיתחמקו מתשלום".