חנוך זייברט
חנוך זייברטצילום: דוברות עיריית בני ברק

עיריית בני ברק תוקפת הערב (ג') את מבקר המדינה יוסף שפירא שמתח ביקורת על התנהלותה, בין היתר, בכל הנוגע למבני ציבור.

"עם כל ההערכה וההוקרה של עיריית בני ברק למשרד מבקר המדינה על דו"חותיו והערותיו, צר לעירייה שבדו"ח נכללה בניה טרומית על גג בניין העירייה בלא היתר, כאשר מבנה זה כבר פונה ושוב אינו קיים זה כחמישה חודשים", טוענים בעירית בני ברק.

במסגרת הדו"ח שפורסם היום טען המבקר כי עיריית בני ברק בנתה בבניין העירייה תוספת בנייה טרומית שכללה חמישה חדרים וסככת צל במפלס הרביעי והעליון בבניין, בשטח של 150 מ"ר, מבלי שקיבלה לכך היתר מהוועדה המקומית. "הוועדה המקומית בני ברק לא פעלה בעניין בנייה זו במשך יותר מ-16 שנים", לשון הדו"ח.

המבקר שפירא אף כיוון באופן אישי כלפי ראש העירייה, חנוך זייברט, שבתפקידו כראש העיר אחראי לחלק מהבנייה הבלתי חוקית ואף בכובעו כיו"ר הוועדה המקומית לא עשה דבר וחצי דבר נגדה.

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, הבהיר כי מדובר בקראוון שהוקם על גג בניין העירייה לפני כשמונה-עשרה שנה, בשל חוסר במבנים לעובדי העירייה עם הגידול הניכר במספר תושבי העיר, "וכמובן, לא בקדנציה של חנוך זייברט, ראש העיר, אך, יחד עם זאת, המבנה הבלתי חוקי מעל בניין העירייה פונה לפני כחמישה חודשים ואיננו קיים יותר", אמר.

דו"ח המבקר אף טען כי עירית בני ברק ביצעה עבירות בנייה או השתמשה בקרקעות ללא היתר כדין, בין היתר כשהציבה קרוואנים רבים במוסדות חינוך ללא היתר. "מבנים אלו שימשו כיתות לימוד וגני ילדים במשך שנים בלי שהפעלתם אושרה בידי גורמי כבאות והצלה ופיקוד העורף, הנדרשים להבטחת שלומם וביטחונם של הילדים", נאמר בדו"ח.

בתגובה אומרים בעיריה כי שטחה של העיר בני ברק מצומצם 7300 דונם לכ- 200,000 תושבים לפי נתוני מרשם האוכלוסין במשרד הפנים. "מספר ילדי העיר מאוכלוסייתה-כ- 50%. היקף שטחי הציבור להקמת מבני חינוך מצומצם ביותר, וגם משרד החינוך הכיר בעובדה זו.

''בשנים האחרונות נרתמה העירייה באינטנסיביות לפיתרון הבעיה, תוך ניסיון ומאמצים גדולים להעברת הקראוונים למבנים חוקיים, והדבר נמצא בתהליך מתקדם, כאשר הצבת המבנים היבילים במצב הנוכחי היתה פיתרון זמני, כדי לאפשר קיום חוק לימודים חובה", אמר דובר העירייה.