טיפוס אתגר טיול
טיפוס אתגר טיולiStock

טיול עם הילדים הוא הזדמנות מצוינת לבלות זמן איכות משפחתי, לרענן את השגרה וכמובן לצאת קצת מהבית. אבל מה עושים כשכבר נמאס להם ללכת לפארק הקרוב? הנה כמה הצעות שירחיבו עבורכן את טווח האפשרויות

בילוי זמן איכות משותף עם הילדים הוא משימה מורכבת מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, הרבה ילדים מעדיפים להישאר בבית, מול הטלוויזיה או מול המחשב והם לא בהכרח רואים את החשיבות של הטיול. שנית, אימהות ואבות מנוסים יודעים עד כמה קשה למצוא פעילות שתתאים לילדים בגילאים שונים. עם זאת, אסור לוותר על היתרונות של טיול עם הילדים כי מדובר בהזדמנות נדירה לרענן את השגרה.

הבעיה האמיתית מתחילה כאשר הילדים מרגישים שובע מאפשרויות הבילוי הסטנדרטיות. אפילו לתינוקות בגיל הרך נמאס ללכת כל שבוע לג'ימבורי, והתופעה מתרחבת אצל ילדים בגילאי בית ספר יסודי ובני נוער שלומדים לעמוד על שלהם. אז מה עושים? יש לא מעט פתרונות.

כך תרחיבו את טווח הטיולים

הכי קל להרחיב את טווח הטיולים באופן פיזי ופשוט לצאת מהעיר. אפשר להשתמש בתחבורה ציבורית כדי לטייל עם הילדים ברחבי הארץ, או להשקיע קצת יותר ולנצל את ההזדמנות בשביל לקנות רכב שטח. דגמי קרוסאובר למשל יתאימו לאימהות עסוקות גם בשגרה וגם בסוף שבוע כי יש בהן הרבה מקום אחסון ותנאים מושלמים לטיול ארוך.

המוטיבציה שלכן להרחיב את טווח הטיולים תעלה אם תרכשו מנוי של "רשות שמורות הטבע והגנים". בהשקעה של כמה מאות שקלים בשנה בלבד ייפתחו בפניכן אופציות מהממות לטיול מחוץ לבית. מיד עם רכישת המנוי תוכלו לבחור האם להגיע לאזור הצפון, המרכז או הדרום, להכריע בין סיור רגלי קצר לבין לינת לילה ולהשתתף בפעילויות עם מדריכים מקצועיים.

עוד שיטה לרענן את השגרה השוחקת עם טיול משפחתי מיוחד היא לגייס לטובת המשימה הורים נוספים. כדאי לעודד הורים להתארגן בקבוצות, לבחור יחד פעילויות מתאימות ולהשתמש בלחץ החברתי לטובה. כך ניתן להראות דוגמא אישית לילדים ואולי אפילו להתייעץ איתם לגבי המקומות שאליהם הם רוצים להגיע במסגרת הטיול.

טיול בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב

הטעות הנפוצה היא להגביל את טווח הטיולים עם הילדים בגלל תקציב מסוים. גם אימהות שרוצות לחסוך בהוצאות יכולות ליהנות מטיולים מחוץ לבית, בעיקר אם הן מתכננות אותן בצורה נכונה. התנאי בשביל זה הוא להשקיע מעט זמן בהשוואה בין האלטרנטיבות, באיסוף המלצות ובקריאת מידע באתרי האינטרנט.

בסופו של דבר, הסוד לטיול מוצלח ומקורי עם הילדים הוא להפוך את הבילוי מחוץ לבית לשגרה החדשה. לא חייבים לעשות את זה כל שבוע, אבל כדאי להציב בראש סדר העדיפויות בילויים מן הסוג הזה. רק כך נהנים מהבילוי עם הילדים ומעניקים להם חוויה עם ערך מוסף.