אתר הזיכרון לשואה, ברלין
אתר הזיכרון לשואה, ברליןצילום: iStock

קבוצת הפעילים מארגון "מרכז היופי הפוליטי", שנודעו במיצגי האומנות הפוליטיים שלהם, הקימו במהלך הלילה דגם מוקטן של אנדרטת השואה מברלין מול ביתו של ביורן הוקה, אחד מראשי תנועת "אלטרנטיבה לגרמניה" שדחק במנהיגי גרמניה "להפסיק את רגשות האשמה על מעשי הנאצים".

קבוצת האמנים הציבה מול ביתו של הוקה 24 לוחות בטון קטנים, המדמים את לוחות הבטון המרכיבים את אנדרטת השואה המפורסמת בברלין.

"אנו עושים את החובה שלנו. אנו מקווים כי הוא נהנה מהנוף בכל בוקר כאשר הוא מתבונן מחוץ לחלון", אמר מנהיג "מרכז היופי הפוליטי" פיליפ רוך.

שחק שפירא, קומיקאי ישראלי המתגורר בברלין, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "החברים שלי מ'מרכז היופי הפוליטי' בנו אנדרטת שואה ממש מול ביתו של ביורן הוקה. הוא זקוק לזה בדחיפות רבה".

בחודש ינואר האחרון עלה ביורן הוקה לכותרות לאחר שבנאום בעיר דרזדן קרא "לבצע שינוי של 180 מעלות בדרך בה נתפסת מלחמת העולם השנייה בגרמניה" ואף קרא לאנדרטת השואה הגדולה בברלין "אנדרטה של בושה באמצע עיר הבירה".

מנהיג "מרכז היופי הפוליטי", רוך, סיפר כי חברי הקבוצה החלו כבר לאחר נאומו מעורר המחלוקת של הוקה לתכנן את הקמת האנדרטה מול ביתו. לצורך כך הם שכרו את הבית שמול ביתו של הוקה בכפר בורנהאגן, והציבו שם את האנדרטה המוקטנת לזכר השואה.

"כעת הוא יצטרך להתמודד עם העובדה כי יש לו שכנים שאינם רואים באנדרטת השואה 'אנדרטה של בושה' אלא מנסים לזכור את מה שאירע, ולמנוע מכך להתרחש שוב", אמר רוך.

חברי הארגון מנסים כעת לגייס סכום של 54 אלף יורו על מנת לשמור על דגם אנדרטת השואה במקומה מול ביתו של מנהיג הימין הקיצוני לפחות במשך חמש השנים הבאות.