עדכון של פרופ' סורקין על מצב הרב שטיינמןדוברות מעייני הישועה

פרופ' אליהו סורקין, מנהל היחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק עדכן הערב (רביעי) על מצבו של מנהיג הציבור הליטאי הרב אהרון שטיינמן המאושפז בבית החולים במצב קשה ואמר כי חל שיפור קל במצבו הרפואי.

"אנחנו מתייחסים לרב שטיינמן כמו רבנים גדולים כמוהו, מאוד קשה להתייחס במובן של רפואה קונבנציונאלית, התגובות שלהם לטובה - בלי שום קשר לגיל שלהם. זה עולם אחר לחלוטין בעולם הרפואי. בעצם הגוף אין לו משמעות, הם שולטים על הגוף כאמצעי לא כתכלית בפני עצמו", אמר בפתח דבריו.

בדבריו סיפר כי חל שיפור קל במצבו מאז שעות הבוקר. "כרגע יש לו תהליך זיהומי שמתבטא בעיקר בפגיעה כלייתית מבחינת התפקוד, וכעת, אם בצד אחד הוא התייצב במובן הנשימתי ובמובן הלב, עדיין יש לנו בעיה בכליה ואנחנו מנסים למצוא פתרון".

עוד הבהיר כי הרב שטיינמן אינו מצוי בסכנת חיים. "אני לא רואה אותו בסכנת חיים מיידית. אבל אני לא יודע מה יהיה מחר ויודע פחות מה יהיה בעוד שעה. המצב טיפה התייצב".

הרב שטיינמן הועבר הבוקר לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים לאחר שחלה עליה בחום גופו.

משפחת הרב מבקשת להתפלל לרפואתו המהירה - הרב אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא.

בהוראת הרב גרשון אדלשטיין והרב חיים קנייבסקי הופסק הלימוד בכל היכלי הישיבות, הכוללים ותלמודי התורה, והתלמידים לומדים לרפואת הרב ואומרים פרקי תהילים.