יהורם גאון
יהורם גאוןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר 22 שנות שידור בקול ישראל חוזר יהורם גאון לבית שבו החל את הקריירה הרדיופונית שלו - גלי צה״ל שבה שידר שלוש שנים תוכנית לקראת שבת.

גאון יחל לשדר בגלי צה"ל את תוכניתו "גאון ברדיו" ביום שישי בשעה 15:00 אחר הצהריים.

יהורם גאון נרגש לקראת חזרתו למיקרופון בתחנה הצבאית גלי צה"ל "ארבעים ושלוש שנים מפרידות בין התכנית 'טעם המן' (גלי צה"ל) לתכנית 'גאון ברדיו' (קול ישראל) עכשיו אני חוזר הביתה ל'גלי צה"ל' התחנה הצבאית שהייתה האכסניה הראשונה שלי כאיש רדיו. ששם דיברתי בתכנית אישית, פעם בשבוע לפני כניסת השבת".

"היה זה תחת ניהולו של יצחק לבני שאישר את התכנית, ואחר כך מרדכי נאור שהיה מפקד גלי צה"ל, והשראתה", הוסיף גאון. "הם שהציעו לד"ר יואל רפל ולי לקחת על עצמנו תכנית בעלת אופי חדש (אז...), שיכניס את המאזינים בנועם אל תחום תכניות השבת, נעניתי בשמחה, ובמשך שלוש שנים הייתה 'טעם המן' התכנית הצה"לית, המקשרת בין החולין לקודש של שבת מלכתא".

גאון נזכר בראיונות שערך אז בתכנית "בין הראיונות יוצאי הדופן היה זה שנערך עם הסופר, יגאל מוסינזון , סמוך למות בנו חומי ז"ל במלחמת יום הכיפורים, מוסינזון בא לאולפן וסיפר בעוצמה מרטיטה על סבו שהתחבא מתחת למיטה בעיצומו של פוגרום בעיירה היהודית שבגלות, ו'ככה מצא את מותו' 'כאן' אמר אז מוסינזון 'יצא בני להגן על מולדתו, עם נשק ביד , ואיזה הבדל בין הסבא לצאצאו הלוחם בגבורה על אדמת מולדתו',,,,מאות טלפונים הציפו אז את התחנה, כדי לבטא רגשות של כאב, למול אב המספיד כך את בנו הגיבור, אחר כך עברתי לרשות השידור".

"עשרים ושתיים שנים דיברתי מ'קול ישראל' לכל ישראל, בתכנית 'גאון ברדיו', הבעתי שם את דעותי הפוליטיות בצורה החופשית ביותר מכל הכוונה, עכשיו באה עת לחזור הביתה עם 'גאון ברדיו' אל התחנה ממנה יצאתי לפני כל כך הרבה שנים, ולהביע דרכה וממנה דעות ומחשבות המתאימים לזמן ולמקום. שיהיה לכולנו בהצלחה", הוסיף גאון.