הודיה (אודליה) נחמה אסולין הי"ד
הודיה (אודליה) נחמה אסולין הי"דצילום: באדיבות המשפחה

מיכל אסולין, אמה של הודיה נחמה אסולין הי"ד שנפצעה בפיגוע ליד בניני האומה לפני שש שנים וחצי ונפטרה השבוע מפצעיה, מספרת בראיון לערוץ 7 על השנים שחלפו מאז פציעת הבת.

"הניסיון שעברנו יחד איתה גידל ורומם אותנו למקומות שלא היינו בהם קודם לכן וכל זה בזכותה, הסביבה הקרובה וגם הרחוקה קיבלה כוחות של אמונה ותפילה", מציינת מיכל, "כל שבת הייתה כאן תפילת קבלת שבת עם חברות שלה. גם בנות אולפנת תהילה בירושלים חברותיה לכיתה ט' בזמן הפיגוע ארגנו תפילות וכל מיני מבצעים לרפואתה וכמובן כל הישוב שלנו שליווה אותנו והתפלל איתנו לרפואתה. בנות האולפנה חילקו סוכריות עם ברכות, ערבי התעוררות והתחזקות וסעודות שבת לא היו מתנהלות בלעדיה".

מיכל משוכנעת שהודיה הבינה מה קורה סביבה אף על פי שלכאורה היתה מחוסרת הכרה, "אחרי הפיגוע הרופא הסביר לנו שיש לנו הודיה חדשה. באמת הייתה לנו הודיה ראשונה שנולדה לפני 21 שנה הבת הבכורה שבזכותה הפכנו להורים ולכן גם קראנו לה הודיה, והודיה החדשה שנולדה לאחר הפיגוע. למדנו להכיר אותה כמו שלומדים להכיר תינוק חדש. היא הייתה מגיבה קצת עם האישונים עם העיניים כל מיני נצנוצים וגם השמעת קולות. היא היתה מזיזה קצת את הידיים, בעיקר כשהיו נוגעים בה. במהלך השנים היא עברה גם ניתוחים מורכבים אבל תמיד היא נלחמה ויצאה ואפילו התקדמה".

האם חשה שהמשפחה וכלל עם ישראל איבד נשמה גדולה, "הפסדנו גם את הבת הבכורה שלנו אבל גם נשמה גדולה. אני מקווה שהיא תתפלל עלינו מלמעלה ותקרב אותנו לגאולה ולביאת המשיח כי אנחנו זקוקים לזה".

הלווית הודיה אסולין הי"ד