משבר רציני. יעקב ליצמן
משבר רציני. יעקב ליצמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) חזר והבהיר הבוקר (חמישי) כי המשבר שיצר סביב סוגיית עבודות הרכבת בשבת הוא משבר אמתי.

"אני הולך עם השבת עד הסוף", הבהיר בראיון ל'גלי צה"ל' בנוגע לאיום ההתפטרות במידה ויהיו חילולי שבת ברכבת. "אם יהיה חילול שבת אני אתפטר".

מנגד הבהיר כי אינו מעוניין בבחירות. "זה חלק מההסכם הקואליציוני ואני דורש שיקיימו אותו. אני מקווה שהמצב ייפתר - לא רוצה חילול שבת ולא רוצה בחירות".

שר הבריאות התייחס אף לחילוקי הדעות בתוככי המפלגות החרדיות. "אני שומע על חברי מפלגות חרדיות שהם לא איתי - אני לא מכיר את זה. אריה דרעי רצה להוציא הודעה אתמול שזה לא נכון שהוא לא איתי. אני מניח שגפני גם איתי".

במקביל השר אריה דרעי צייץ הבוקר בטוויטר הודעה המשתמעת כתומכת עקרונית במאבקו של ליצמן על השבת.

"כשפוליטיקאים פוגעים בשבת ומתנשאים על הנלחמים עליה, הם מזלזלים ברוב נשות ישראל שמקפידות על הדלקת נרות שבת ואכפת להן מקדושתה. הם גם מתעמרים בעובדים שנאלצים לעבוד בשבת, במקום לנוח עם משפחתם יום אחד בשבוע. בושה", כתב דרעי בחשבון הטוויטר שלו.

מנגד, בביטאון הליטאי המרכזי 'יתד נאמן' שפטרונו הפוליטי הוא יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני, הדיווח אודות פגישת החרדים ונתניהו בליל אמש שעסק במשבר הרכבת ואיומיו המחודשים של ליצמן - כלל לא הופיע, דבר המלמד על הסתייגותו של גפני ממהלכיו העצמאיים של ליצמן.

אמש נועדו ראש הממשלה נתניהו והשר יריב לוין עם ראשי הסיעות החרדיות כדי לנסות ולפתור את המשבר. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הוסכם שיתקיים כל מאמץ להשיג פתרון שישמור על השבת ולא יפגע בציבור".

דיווח על האוליטימטום של ליצמן לראש הממשלה"היום הזה" ערוץ 20