ח"כ ד"ר נחמן שי (המחנה הציוני), חבר ועדת חוץ וביטחון ויו"ר שדולת יחסי ישראל ארה"ב תוקף הבוקר (חמישי) בחריפות את דבריה של סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד), על יהודי ארה"ב.

בתגובה לדברי חוטובלי לפיהם "יהודי ארה"ב חיים חיי נוחות ולא מבינים את המציאות בארץ", אמר שי "יהודי ארה"ב היו כאן לפניה ויהיו גם אחריה. הם לא זקוקים לשיעורים ממנה לא באהבת ישראל ולא ב'מיהו יהודי'. תמיכתם וזיקתם למדינת ישראל היא מעל לכל ספק והם אחד הנכסים הכי יקרים שלנו".

לדבריו, "קשה לתאר את מדינת ישראל ללא הגב והגיבוי שיהדות ארה"ב נתנה לנו. מן הראוי שהגב' חוטובלי לא תחלק ציונים ליהודי ארה"ב באשר לנאמנותם לישראל. הם לא זקוקים לכך".

ח"כ שי הוסיף: "לא די בגינוי ובנזיפה של ראש הממשלה בסגניתו, מן הראוי שישעה אותה מתפקידה".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), תוקפת גם היא את חוטובלי, "‏הקלות הזאת של יהודים מסוימים לפלג ולדרג את יהדותם של יהודים אחרים היא בלתי נסבלת. הפעם זאת סגנית שר החוץ, ביום יום זה משרד הפנים. אני נולדתי ועליתי ליהדות אחרת, פלורליסטית, מקבלת".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, מסר, "דברים אומללים ומביכים של סגנית השר (הלא קיים) חוטובלי, הלוחמת הגדולה, מטיפת המוסר שהעבירה את שירותה הצבאי באטלנטה. נתניהו אמנם כבר הספיק לגנות את דבריה, אבל לא להתבלבל - היא מבטאת יפה קו של ממשלה שהחליטה להקריב את היחסים עם יהודי ארה"ב עבור פוליטיקה קטנה. ביום שני אצא לסבב פגישות עם בכירים וראשי ארגונים בקהילה היהודית בארה"ב עם מסר מאוד פשוט: נחזור לשלטון ונתקן את כל מה שהממשלה הזו לקחה על עצמה לקלקל - כולל הברית הקריטית עם יהודי ארה"ב".

ח"כ ציפי לבני (יו"ר התנועה, המחנה הציוני), לא מסתפקת בגינוי שפרסם ראש הממשלה לדברי חוטובלי, "במקום לכסות את הקרע עם יהדות התפוצות, צריך לאחות אותו. לא די בהתנערות מדברי חוטובלי - צריך מדיניות נכונה ומדינה יהודית ודמוקרטית עם יהדות מקבלת שמחבקת את כל זרמי היהדות".

"נפגשתי לאחרונה עם מנהיגי קהילות יהודיות ועולה משם מסר ברור - קיים קרע עמוק וניתוק בין יהדות ארה"ב למדינת ישראל בגלל מדיניות הממשלה. צעירים שמרגישים זרות ומבוגרים שחשים תסכול עמוק מול השינויים שמתרחשים בתוך ישראל: ההקצנה, הפגיעה בדמוקרטיה וסגירת הכותל בפניהם. הם מבקשים שיקשיבו להם ולא שיחנכו אותם, שנפתח בפניהם את הלב כי הם בני העם היהודי. הם אחים שלנו. מדינת העם היהודי צריכה להיות מדינת העם היהודי כולו, עם יהדות מחברת ולא מנתקת - גם יהודית וגם דמוקרטית", הוסיפה.