מח"ש, המחלקה לחקירות שוטרים
מח"ש, המחלקה לחקירות שוטריםצילום: פלאש 90, יונתן סינדל

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שוטר יחידת סיור מבצעית לכיש בגין עבירות שוד, זיוף מסמך ושימוש לרעה בכוח המשרה.

על פי כתב האישום, לפני כחודשיים הגיע השוטר לבית מגורים בתל אביב בשעות הערב כשהוא לבוש מדי יס"מ, חבוש בכובע משטרתי, חגור בחגור משטרתי, כשלאוזנו אוזניה הנחזית כמחוברת למכשיר, באמתחתו צו הנחזה להיות צו חיפוש והתדפק על דלת שער המשפחה.

בני המשפחה פתחו לו את השער לאחר שהוא הזדהה כשוטר. השוטר נכנס לחצר הבית והודיע לבני המשפחה שהוא משרת במחלקת הלבנת הון, זיוף שטרות והונאה ומחזיק בצו חיפוש לבית וכי בכוונתו לבצע חיפוש. בשלב מסוים התפתח דין ודברים במהלכו איים השוטר על בני הבית כי אם לא יאפשרו לו לבצע את הצו, הוא יזעיק את הצוות הממתין בחוץ, וזאת חרף העובדה כי ידע שמדובר בטענה כוזבת.

השוטר הוסיף וטען כי הפעילות כולה מתועדת חזותית והודיע להם כי במעשיהם הם משבשים את עבודתו המשטרתית ואת החקירה המתנהלת כדין ואף הזהירם שכל מה שיגידו עלול לשמש נגדם.

השוטר שאל את המתלונן מספר פעמים האם קיימת כספת בביתו והמתלונן השיב בשלילה. בהמשך שאל היכן הוא מחזיק את כספו ובתגובה, הוביל המתלונן את הנאשם למגירה בה אחסן את סכום הכסף הבא: כ- 9200 דולר, כ- 1000-2000 יורו וכ- 3000 ₪ . השוטר הורה למתלונן לא לגעת במגירה, העמיד פנים כמעדכן במכשיר הקשר כי ישנם ממצאים, עטה כפפות על ידיו, הוציא שקית מז"פ, נטל את הכסף והכניסו לתוך השקית והודיע למתלונן כי כספו מוחרם.

המתלונן נגע בשקית המז"פ ואמר לשוטר שאינו מוכן שייקח את הכסף בטרם ייעשה רישום מסודר של כל סכום הכסף שנטל. בתגובה, דחף הנאשם את המתלונן בחזהו, איים עליו כי הוא עצור ולא יוכל לצאת את הארץ וכי הוא יסתבך, שכן מעשיו עולים כדי תקיפת שוטר. בד בבד, שוב העמיד השוטר פנים כמדווח בקשר וקרא לצוות לצמצם לכיוון הבית. לאחר ויכוח בין בני הבית לבין השוטר, הוא ברח בריצה מהמקום.

התיק נחקר על ידי צוות תל אביב במחלקה לחקירות שוטרים. המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.