לא ויתר. נתן כהן הי"ד
לא ויתר. נתן כהן הי"דדובר צה"ל

ירייה אחת של צלף במהלך מבצע "צוק איתן" קטעה את חייו של קצין השריון, סרן נתן כהן ז"ל ממודיעין, שלושה חודשים לפני שאמור היה לעמוד תחת החופה, לצד ארוסתו, טל.

כנער, היה כהן חניך בתנועת הנוער "בני עקיבא" ותלמיד בבית הספר התורני "נתיב זבולון", בישיבת "נר תמיד" בחשמונאים, בישיבה התיכונית "אלוני הבשן", ובמכינה התורנית הקדם צבאית "אלישע". את שירותו הצבאי עשה בגדוד 46 בחטיבה 401 של השריון.

לאחר מותו, הקימו בני משפחתו את עמותת "אור נתן", שכל תכליתה להמשך את דרכו של נתן – באמצעות נתינה ותרומה לקהילה. עד כה פעלה העמותה באמצעות משאבים עצמאיים וכעת, עם הרחבת פעולתה, פנתה לקהל הרחב לקמפיין מימון המונים תחת השם "באנו לעשות טוב" באתר האינטרנט giveback.

באמצעות גיוס התרומות, תוכל העמותה לקיים שורה ארוכה של פעילויות במשך השנה, ובהן טיולים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ימי עיון לתלמידי בתי"ס בנושאים ערכיים, עידוד בני נוער בסיכון לשירות משמעותי בצה"ל, ביקורים וסיוע לניצולי שואה, מסיבות לילדים המאושפזים בבתי החולים ואף הענקת מלגות לימודים לחיילי חטיבה 401 בה שירת נתן ז"ל.

באחרונה החליטו בני המשפחה לציין את יום הולדתו ה-26 של נתן בדרך מאוד ייחודית: הם הגיעו יחד העוגה וליצנים לבית חולים דנה לילדים. "ככה נתן היה רוצה לחגוג את יום הולדתו, והעובדה שהוא לא כאן לא מונעת מאיתנו לציין את היום הזה בדרך שלו- דרך הנתינה לאחר", סיפרה אמו, לימור כהן.

עוד ציינה האם, "העמותה שהקמנו היא תמצית חייו של נתן- ילד ונער נפלא, שתמיד נתן לאחרים, תמיד תרם ותמיד רצה וביקש לעשות טוב לסובבים אותו. עכשיו, עלינו מוטלת המשימה להמשיך את דרכו ונעשה זאת בכל הכוח. כבר עשינו, תרמנו ופעלנו אבל זה רחוק מלהספיק. כל תרומה קטנה תקרב אותנו למטרה ותעזור לנו להמשיך במפעל ההנצחה החשוב של נתן. נתן נהג לומר לחייליו: 'אני לא מוותר לכם ולא מוותר עליכם', וגם אנחנו נוהגים כמותו- לא מוכנים לוותר".