דב קלמנוביץ
דב קלמנוביץצילום: מרים צחי

המשנה לראש עיריית ירושלים וחבר בפורום השבת, דב קלמנוביץ', סבור שגם הציונות הדתית צריכה להצטרף למאבק על צביונה של השבת במדינת ישראל.

"ההתפטרות של השר ליצמן מזמנת לציונות הדתית דילמה איך להתייחס לערך השבת. כולם זוכרים איך לפני שנים נפלה כאן ממשלה כי מטוסי F-15 הגיעו בשבת. היה משבר קואליציוני שהובל על ידי ראשי המפד"ל ובראשו ד"ר יוסף בורג שגרר את מדינת ישראל לבחירות. המפלגה הדתית לאומית הובילה את מלחמת השבת וגם היום היא צריכה להצטרף למאבק הזה, אם כי לא לפי העקרונות של ליצמן", אומר קלמנוביץ' בראיון לערוץ 7.

לדבריו, לציונות הדתית יש דגלים נוספים חוץ מארץ ישראל. "כתלמידי הרב קוק שרואים את התורה הגואלת ואת מדינת ישראל כמדינה יהודית, חלק מזה היא גם חזות השבת. אנחנו נושאים באחריות גם על תחנת איתות של הרכבת בנגב שפועלת בשבת. יזמתי לפני מספר חודשים כנס למען השבת בבית הרב קוק, הגיעו רבני הציונות הדתית, ושם סופר על כך שהרב בערוב ימיו חזר מכנס למען השבת בתל אביב ובדיוק אז התגלתה מחלתו הקשה".

"המפלגה הדתית לאומית נשאה בעבר את הדגל הזה. אז נכון שהחרדים פתחו עכשיו במשבר, אבל בירושלים לדוגמא, אנחנו מובילים את המאבק למען השבת. כלנו יש אחריות על הפרהסיה של השבת ולא רק באזורים הדתיים. רבני ונבחרי הציונות הדתית צריכים לראות איך אנחנו מתמודדים עם השבת הציבורית ומה אנחנו עושים למענה", מסכם קלמנוביץ'.