מציאות עצובה. עופר ברקוביץ'
מציאות עצובה. עופר ברקוביץ'צילום: חזקי ברוך

כשבוע לאחר שנמצא פתרון לת"ת סנהדרין מהרובע היהודי, תקפו היום (ראשון) ראשי ועד ההורים של תלמוד התורה את מנכ"ל העיריה ויועצי ברקת וטענו כי התנהלותם - מניפולטיבית.

"נחשפנו במהלך החודשים האחרונים להתנהגות מניפולטיבית חסרת מעצורים מצד יועצי ראש העיר והמנכ"ל", אמרו.

כזכור, בחודשים האחרונים ניהל וועד ההורים מאבק ציבורי במטרה למנוע מהת"ת הספרדי להתפנות מהמבנה לטובת בנות ה'סמינר הישן' של בית יעקב.

בשבוע שעבר הגיע הצדדים להסכמות, וועדות ההקצאות של העיריה אישרה את שינוי ייעוד המבנה אך תוך התניה כי יינתן מבנה חלופי בתיאום מלא עם וועדת ההורים ותוך הסכמה מפורשת.

בעוד שאת יועצי ראש העיר הם תקפו בחריפות, את יו"ר התעוררות וסגן ראש העיר לשעבר עופר ברקוביץ הם בחרו לשבח. "אין בפינו מילים להודות על עזרתכם ועל עמידתכם לצידנו במאבק שנכפה עלינו…למדנו כי יש גם אנשים טובים, כמוכם, ולכן עלינו להיות עם עין פקוחה ויד על הדופק, ואם שוב ינסו לפגוע בנו ובילדינו - שוב נצא למערכה, וגם ננצח בעז"ה. בשם ועד ההורים והתלמידים אנו רוצים לומר תודה".

לטענת ועד ההורים, גם הנוסח המוצע בועדת ההקצאות היה מבחינתם 'הרע במיעוטו', כלשונם, כשהם בסך הכל מבקשים להבטיח את המשך קיומו של בית הספר של ילדיהם.

ברקוביץ מסר בתגובה, "אני שמח שהצלחנו לסייע לתלמידי בית הספר והוריהם. אנחנו פועלים עבור כל ילדי העיר. התחושה הקשה שעולה מממכתבם משקפת את המציאות העצובה לפיה ראש העיר כבר שכח לעסוק בירושלים ותושביה ומעדיף לעסוק בקידומו האישי ברמה הארצית. ת"ת סנהדרין הוא חלק מהסכם החלוקה הכושל אשר מייצר העדפה ברורה לטובת אוכלוסיה מסויימת ומשסה אוכלוסיות אלו באלו. אנו נמשיך לפעול בכל הכח כנגד ההסכם הרע הזה ולדאוג לילדי ירושלים".