יו"ר הוועדה לזכויות הילד של הכנסת, ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו), ביקרה חריפות את קמפיין סרטוני הפייסבוק של ויצו, שבו נראים שחקנים-ילדים אשר מדברים על האלימות של אבותיהם. "זה פשע בעיני, לקחת ילדים ולהעמיד אותם במקום הזה", אמרה.

"כיו"ר הוועדה לזכויות הילד של הכנסת מגיעות אלי אינסוף פניות מילדים שחווים אלימות גם מצד האישה", הסבירה בראיון בגלי צה"ל. "ואם אנחנו נלך ונבדוק, אנחנו נראה שיש הרבה מאוד מקרים של אלימות כלפי ילדים מצד האימהות שלהם. אז נכון שבאים ומנסים להסביר את הנתון בזה שהאימהות נמצאות בצורה יותר אינטנסיבית עם הילדים, אבל אני בכלל אומרת, בואו נפסיק את השיח הזה. זה שיח שאולי התאים ללפני כמה שנים".

המראיין, אמיר איבגי, ציין שיהיה קשה להפסיק את השיח המלחמתי, בגלל נוכחותם המאיימת של ארגוני הנשים.

ח"כ שאשא-ביטון הסכימה. "הארגונים, במיוחד בקמפיין שבו הם יצאו עכשיו, מנציחים את המלחמה בין המינים. מלחמה שהיתה רלבנטית אולי לפני הרבה שנים. יכול להיות שוויצו ונעמת עשו עבודת קודש בכדי שנגיע למציאות שאנחנו נמצאים בה היום. אבל הגענו למציאות אחרת. הגיע הזמן לשיח שקורא לשותפות".

"בואו נסתכל על הפמיניסטיות בכנסת", אמרה, "בואו נסתכל על החקיקה שהיתה בשנתיים האחרונות, שמעודדת שוויון בהורות. שמאפשרת לגבר להיות עם הילד גם בתקופת הינקות של הילד. זאת אומרת שהגבר בהחלט כשיר להיות במקום הזה. מה קורה אחרי שמתגרשים? שם הגבר כבר מאבד את היכולות שלו, את האיכויות שלו, את הלגיטימציה להיות עם הילד?"

יו"ר תנועת המשפחה, גיל רונן, קרא לח"כ שאשא-ביטון לכנס בדחיפות את וועדה שלה בכדי להביא את השינוי המיוחל. בנוסף, קרא להזמין סקר "מקיף, אמיתי, אמיץ והוגן לגבי אלימות במשפחה", שיסקור גם את האלימות נגד ילדים וגם אלימות של נשים, ולא רק אלימות נגד נשים. "לא יקרה כלום", הבטיח. "אנחנו לא נפסיק לדאוג לנשים; אף אחד פה לא רוצה לראות אישה עם פנס בעין או אישה שפוחדת להתלונן. זה לא הקטע שלנו", הבהיר.

ויצו העדיפה שלא להגיב.