תערוכת טבע
תערוכת טבעצילום: כורש והדטי

עם תחילת עונת נדידת הציפורים בעמק החולה, פותח המוזאון הפתוח לצילום בגן התעשייה תל-חי, שלוש תערוכות של צילומי טבע ובעלי חיים, במסגרת פסטיבל 'חורף של טבע': אהבה בין ציפורים'- תערוכה זוגית של נטליה רובלין וכורש והדטי, 'טבע רחוק טבע קרוב'- תערוכת צילומי טבע של זאב ברקן ו"קסם הטבע"- תערוכת צלמים חובבים בנושא טבע וחי.

'אהבה בין ציפורים'

צילום בעלי כנף בטבע, הוא לא רק הקפאה של רגע במציאות, בבסיסו יש את הסקרנות, הצורך והדחף להציץ ולגלות עולם נדיר, תוסס ומלא הפתעות, שמטבעו מרוחק ולא נגיש לכולם. הצלמים נטליה וכורש ממגנטים אותנו בצילומיהם. הטבע הישראלי המרהיב, בו ריקוד אין סופי של ציפורים נודדות, הידע, הניסיון, הכישרון והרגישות שלהם, הם שעושים את ההבדל בין תיעוד טכני לאמנות חיה ונושמת.

נטליה וכורש אמנם מצלמים זו לצד זה במרוצת השנים, אך הפריימים שהם מייצרים, הינם שונים האחד מהשנייה. גם עין בלתי מזויינת תוכל לזהות את שפת הצילום הייחודית של כל אחד מהם. מתוך צילומיהם, ניתן לראות את האהבה הגדולה לטבע והפלירטוט האין סופי עם המצלמה המחברת את לבבותיהם.

כורש והדטי, נולד בשנת 1952בטהראן ועלה לארץ בשנת 1983. מצלם מגיל שלוש עשרה ועוסק בצד המסחרי של הצילום כחמישים שנה. צילם בתחומים שונים ובין היתר בצילום תת ימי. לפני מספר שנים התחיל לצלם באגמון החולה ומאז מבקר במקום לעתים תכופות.

נטליה רובלין, נולדה בשנת 1974 בברית המועצות ועלתה לארץ בשנת 1996. החלה בצילום רחוב בשנת 2007. בשנת 2012 למדה צילום מקצועי NYIP (New York institute of photography) דרך האינטרנט. טבע, היא אחת האהבות הגדולות שלה מאז שהיא זוכרת את עצמה. לפני שלוש שנים, גילתה את גן העדן הקטן שלה, באגמון החולה ומיד נשבתה בקסמו. מאז, היא מבקרת לעתים קרובות במקום, הן כדי לצלם והן כדי לחוש את קרבתם של העגורים כמקור השראה ויצירה. מבחינתה הצילום אינו מקצוע אלא דרך החיים. באמצעות הצילום היא מצליחה לבטא את עצמה הרבה יותר מאשר במילים. נעילת התערוכה- 28/2/18.

'טבע רחוק טבע קרוב'

בתערוכה יוצגו 40 צילומי ענק בגדלים שונים של טבע. החיפוש אחר דרכים וגישות חדשות באמנות הצילום, הוא מסע ארוך, בו נפגשים מציאות, דמיון וטבע. העבודות של ברקן ססגוניות, מרגשות ומציגות שילוב של הישגים אמנותיים, עם טוהר ותמימות. הצופה בתערוכה מוזמן לגלות את הטבע דרך הדימויים, הצורות והמרקמים ולהתרשם מנקודות המבט הרחוקות והקרובות שנוצרו בעין המצלמה.

זאב ברקן, נולד בישראל בשנת 1947. גדל בקיבוץ גשר. כיום מתגורר בהרחבה בקיבוץ שדה נחמיה, נשוי ואב לארבעה ילדים, עוסק בתחום ייעוץ חקלאי וחלק ניכר מזמנו, משקיע בצילום.

'קסם הטבע'

תערוכת צלמים חובבים בנושא טבע וחי. הצופים נחשפים לשונה והשווה הקיים בין הצלמים, אשר הפכו לקבוצה חברתית מובחנת באמצעות הצגתם בתערוכה.

לצד צלמים מקצועיים, מציג המוזאון תערוכה של צלמים חובבים מכל הארץ, שנועדה לעודד ולתת ביטוי והערכה לשוחרי צילום טבע וחי, התורמים להעלאת המודעות לחשיבות קיומו של טבע חי ושלמירה על ערכי הסביבה. ההיענות להשתתפות בתערוכה הייתה רבה. הוגשו עבודות של למעלה ממאה צלמים ולאחר הליך בחירה ומיון מקצועי נבחרו להציג כחמישים צלמים, אשר מתייחסים, כל אחד בדרכו, אל הטבע והחי.

בתערוכה, שעניינה צילום טבע וחי, נבחרו כשבעים וחמישה תצלומים מגוונים, המאפשרים לצופה לעקוב אחר נקודות מבט ופתרונות אישיים, ראייה מקורית, הצעות לסדר היום, יישומי מציאות על גווניה, מקורות השראה, עומק של לימוד ומניפה של התנסויות.