ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר דעיכת משבר הרכבת תקף ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) את שרי התחבורה והעבודה ישראל כץ וחיים כץ והאשימם בניסיון לפרק את הממשלה.

"הם הופכים את יום השבת ליום הפיתוח הלאומי כבר שנה שלמה", אמר. "זו הדרך שלהם לפרק את הממשלה ולפוצץ את מסילת הרכבת הקואליציונית. אין הסבר שדווקא ממשלת הליכוד תרחיב את העבודות בשבת, חוץ מניסיון של שרי התחבורה והרווחה להפיל את הממשלה. מיליון מצביעי הליכוד המסורתיים לא יסלחו להם על הפלת נתניהו".

יש לציין כי דברים דומים השמיע אתמול יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) כשאמר כי שר התחבורה ישראל כץ ושר הרווחה חיים כץ הותירו את ראש הממשלה "חשוף בצריח", כלשונו.

"הם יכלו לטפל בזה בחצי השנה האחרונה, ואז לא היינו מגיעים למצב שצריכים להוביל את זה לראש הממשלה, כי ראש הממשלה לא יכול לתת פתרון של יום-יומיים, וגם הסמכות לא בידיו כי הבג"ץ החליט שהסמכות בידי השרים. אני לא מאשים אף אחד, רק אומר", צוטט ביטן אך בשונה מאייכלר, הבהיר כי לא היה בכוונתם להפיל את נתניהו.

אייכלר הוסיף ואמר כי "ליצמן הוא אדם נערץ לא רק בציבור החרדי, משבחים אותו על היותו של בריאות מצוין. ובכל זאת בחרה הממשלה לוותר על פעילותו במשרד הבריאות רק בשביל שיוכלו להמשיך לחלל את השבת. אנחנו כרגע נשארים בקואליציה כדי לנסות ולתקן את מה שהממשלה קלקלה ובהמשך נבחן את ההישגים ונשאל את דעתם של גדולי ישראל. ראש הממשלה יודע כי אם ימשכו חילולי השבת, וההתעלמות מצרכי הציבור החרדי בתחום הדיור והגיוס תימשך – הממשלה תגיע לסוף דרכה".