פנאל "ישראל מחר" בכנס אילת
פנאל "ישראל מחר" בכנס אילתצילום: אודי פורטל

יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ איתן כבל, השתתף היום (שני) בפאנל שנערך בכנס אילת לעיתונות וציין עשור לצאתו של "ישראל היום".

"כן, אני יודע שטעיתי באופן שבו הובלתי את המהלך", הודה ח"כ כבל, "המהלך היה צריך להיות דרך הממונה על ההגבלים העסקיים ומבקר המדינה, הם היו ההליכים הטבעיים, אבל זו הייתה טעות ללכת דרך החוק. אין ספק שלשיטתי והבנתי ישראל היום אינו עובד עם תפיסת עולם כלכלית באמת".

דרור אידר "מישראל היום" אמר בפנאל כי "התקשורת התחילה עם לוחות חרס ויתדות. כולם היו בחינם, במשך שנים. באיזשהו שלב מי קבע שעל טלוויזיה לא משלמים, על רדיו לא משלמים. מה זה משנה על מה משלמים? על הדבר המרכזי של חופש הביטוי אתם כולכם שותקים. ישראל היום בוודאי רווחיי. אנחנו חיים מהפרסומות, יש בית דפוס. אני מקווה שבאיזשהו שלב נגיע לאיזון ונרוויח".

יעקב אחימאיר נשאל האם מדובר בעיתון חשוב וענה: "התשובה היא כן, ואחרי המילה האחת אני רוצה להגיד שאנחנו מתחמקים פה מהדיון הזה וגם מהדיאלוג שניהלת עם בועז ביסמוט. הביקורת ועצם הוויכוח על קיומו נובע מדבר אחד – מהשנאה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אילו העיתון הזה היה נניח באותו פורמט באותו מודל כלכלי שאני לא מתמצה כל כך בנושאי כלכלה, אילו ג'ורג' סורוס היה מוציא עיתון כזה שמשקף את השנאה שלו למדינת ישראל, ויכוח כזה לא היה קיים. הוויכוח הזה הוא עיתון שתומך בראש הממשלה. זו דוגמא לפלורליזם במדינת ישראל".

"אני שמח שאיתן כבל אמר שהוא מצטער על זה ואומר שלא היה צריך לנקוט בחקיקה. כל הוויכוח הזה של 'ידיעות אחרונות' ו'הארץ', וההתנפלות שלהם על 'ישראל היום', זה נעשה במסווה של עיתונות ומקצוענות, זה בגלל השנאה לנתניהו, אבל אף אחד לא משבח את העובדה שבמדינת ישראל יש חופש עיתונות", הוסיף אחימאיר.

ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר ציינה כי ל"ישראל היום" יש תרומה גדולה. "אנחנו רואים מערכת תקשורתית שלמה שמבקרת אחת את השניה. זה הוביל להבין את האינטרסים של התקשורת. אפילו אימא שלי מבינה שמה שכתוב בעיתון לא נכון כמו מה שכתוב בתנ"ך או בתמרור התנועה. מה שזה גורם לירידה באמון הציבור בתקשורת. במשך עשור ירידה של כמעט חצי באמון הציבור בתקשורת".