הוועידה במצרים
הוועידה במצריםצילום: דוברות השרה לשוויון חברתי

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, מייצגת את ישראל בוועידה אזורית לקידום השוויון המגדרי והעצמת נשים המתקיימת במצרים.

השרה גמליאל נשאה בצהריים (שני) דברים בוועידה ובנאומה התייחסה למאבק בטרור במזרח התיכון.

השרה פתחה את נאומה בדברי תנחומים לאומה המצרית נוכח מתקפת הטרור האכזרית בסיני, והבהירה שהעם בישראל מבין ומכיר על בשרו מהם מאבק בטרור כמו גם התמודדות עם השכול. "אנחנו עומדים לצד העם המצרים", אמרה השרה, "וכואבים את כאבכם על האובדן הכבד".

בוועידה, אותה יזמו האיחוד האירופאי וממשלת מצרים, משתתפות גם כל מדינות האיחוד האירופאי, ישראל, ירדן, סוריה, מרוקו, לבנון, טורקיה, תוניסיה ואלג'יריה. נוסף למדינות, השתתפה גם הרשות הפלסטינית.

לאחר מכן, התייחסה השרה גמליאל להתמודדות מול טרור, וקבלה על המוסר הכפול ביחס לטרור, כאשר זה נוגע לישראל. "אסור שיהיה מוסר כפול במאבק בטרור", אמרה השרה, "הטרור מנסה לערער את היציבות באזור ולפגוע בחיי אדם ללא הבדלי דת ולאום. עלינו לפעול נגדו יחד בכל מקום. אם נשמיע זאת בקול אחד ונפעל כגוף אחד, אם ורק אם, אנחנו ננצח".

השרה גמליאל התייחסה גם למשמעות הביקור עבורה, ואמרה כי "זכות גדולה עבורי להיות כאן, בקהיר, בימים בהם אנחנו, ישראל ומצרים, מציינות ארבעים שנה לביקורו ההיסטורי של הנשיא סאדאת בירושלים. צעד, אשר פתח את הדלת לשלום בין המדינות וליחסים שנשמרים עד היום תחת שלטונו של א-סיסי".

לעניין השוויון המגדרי, אמרה השרה גמליאל לבאי הוועידה כי "מאז הקמתה, חזונה של מדינת ישראל הוא לייסד חברה שוויונית. הצהרת העצמאות שלנו מבטיחה שוויון זכויות לכל האזרחים, ללא הבדל דת גזע או מין. אין שום סיבה לכך שבמאה ה-21 נשים יקבלו יחס שונה מגברים. יש לקדם את השוויון המגדרי דרך העצמה כלכלית ולתת לנשים את ההזדמנויות והכלים בשוק העבודה".

בסיום דבריה, הבהירה השרה גמליאל כי "אני מאמינה ששילוב הנשים בעמדות מפתח הוא צעד הכרחי בדרך לשלום אמתי ובר קיימא".