עובדים קשה
עובדים קשהצילום: אייסטוק

לפי נתונים שפורסמו בספטמבר 2016 על ידי בנק השקעות בינלאומי עם סניפים בכל רחבי העולם, עובדים בתל אביב נמצאים במשרד מספר שעות גבוה יותר מאשר עובדים בניו יורק, לונדון ופריז.

בעוד בעיר הלבנה עובדים 2,038 שעות שנתיות בממוצע וכ-40 שעות שבועיות, בבירת בריטניה מסתפקים ב-1,740 שעות בשנה, בתפוח הגדול ב-1,847 שעות ובעיר האורות ב-1,604 שעות. אם תהיתם, השיאנים הם תושבי הונג קונג שעובדים 2,606 שעות בשנה – אז עוד יש לאן לשאוף.

התופעה המתוארת בסקר לעיל לא חדשה למי שמכיר את הענף, כי אפילו לפי מדד ה-OECD אנחנו עובדים כמעט הכי הרבה עם 1,867 שעות בשנה לעובד. במילים אחרות, חוק שעות עבודה ומנוחה שמגביל את משך הזמן שבו מותר למעסיק להחזיק אותנו כנראה לא ממש יעיל והוא גם לא עולה בקנה אחד עם השינויים שחלו בשנים האחרונות בשגרת העבודה עצמה.

אז כנראה שאתם לא היחידים שמרגישים סחוטים אחרי יום עבודה קשה, אבל הנה לפחות 5 טיפים שישדרגו את איכות החיים שלכם:

1. הקפידו על תזונה נכונה

תזונה נכונה ומאוזנת היא המפתח לחיים בריאים. אם תוותרו על משקאות מוגזים לטובת מים, תורידו ממתקים בשביל פירות וירקות ותאכלו מדי יום את כל אבות המזון כבר לא תרגישו גמורים אחרי ימי עבודה סטנדרטיים.

הקפדה על תזונה נכונה היא משימה קלה מכפי שנהוג לחשוב. הראו דוגמא אישית לכל בני המשפחה והפכו את התפריט המאוזן לדרך חיים. זה ישתלם לכם בטווח הקצר והארוך וימנע כאבי גב, כתפיים וצוואר.

2. נסו לישון לפחות 7 שעות ברצף בלילה

זה טיפ שלא מיועד להורים לילדים קטנים, אבל כל השאר בהחלט יכולים לאמץ אותו. נסו לישון לפחות 7 שעות ברצף בכל לילה והציבו את זה בראש סדר העדיפויות. שינה רצופה של מספר שעות כזה תעזור לכם להתעורר בבוקר, תרחיק מכם את תחושת העייפות ותהפוך את הערבים שלכם לארוכים יותר.

כל מה שצריך לעשות בשביל לישון ברצף בלילה הוא להקפיד על שגרה מתאימה. סגרו תריסים כדי למנוע מתאורה מלאכותית לבלבל את הגוף שלכם, השתמשו במיטה רק כדי לישון והוציאו מחדר השינה את מסך הטלוויזיה. אל תשתו קפאין החל מ-17:00 ותכננו יקיצה שתאפשר לכם להתארגן בנחת בבוקר.

3. השקיעו בכורסא איכותית

השקעה חד פעמית ברכישת כורסאות טלוויזיה תעשה פלאים למנוחה שלכם. זו הכורסא היחידה שעליה אתם יכולים להשתרע, למתוח רגליים ולתת הקלה לשרירים הכואבים. לא משנה באיזה מקצוע אתם עובדים או כמה שעות ישבתם מול המחשב במשרד, כי אין תחליף לתמיכה האורטופדית שתקבלו עם כורסא איכותית.

כמו כן, כורסה ברמה גבוהה תשדרג לכם את הסלון. נסו להתאים את הכורסא לשאר מערכות הישיבה ולייצר סביבה נעימה שתהיה לא רק יפה אלא גם פונקציונאלית. כך לא תצטרכו לפחד להירדם על הספה ולקום עם כאבי גב ואפילו האורחים יודו לכם.

4. בחרו פעילות פנאי

פעילות פנאי שמתאימה לתחומי העניין שלכם תהפוך את הערב לאטרקטיבי ותעזור לכם לרענן את השגרה. כל מה שצריך לעשות הוא לבחור פעילות פנאי שניתן להתמיד בה ולהתאים אותה לסגנון החיים הקיים. המטרה של פעילות פנאי היא לא רק שתיהנו, אלא שיישארו לכם מספיק אנרגיות לנצל את הערב כהלכה.

סביר להניח שבכל גיל תקרוץ לכם פעילות פנאי אחרת, אז שמרו על ראש פתוח. נסו לשלב את הפעילות עם השגרה של המשפחה ולערב גם בני זוג, חברים או ילדים שיסחפו אתכם אחריהם בהתלהבות.

5. בצעו פעילות גופנית

הרבה אנשים חושבים שהם לא יכולים לבצע פעילות גופנית אחרי יום עבודה, בעוד ההיפך הוא הנכון: פעילות גופנית מתונה היא הדרך הכי טובה להמריץ את הגוף ולהעיר אותו.

כדאי לסיים עם הפעילות לפחות 3 שעות לפני השינה כדי שהיא לא תפגע ביכולת שלכם להירדם, אבל התועלת מוכחת. פעילות גופנית יכולה גם להיות פעילות הפנאי שלכם וכך תיהנו מכל העולמות וממראה חטוב.