הרב קוק זצ"ל
הרב קוק זצ"לצילום: ארכיון בית הרב

יושבת ראש סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי ויו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יואב בן צור הגיעו להבנות לפיהן החוק להנצחת הרב קוק והחוק להנצחת הרב עובדיה יוסף יקודמו במשותף, כך נודע לערוץ 7.

שני החוקים נחשבים אהודים על מרבית סיעות הקואליציה וההערכה היא כי המהלך יגביר את התמיכה בשתי ההצעות.

ח"כ מועלם רפאלי אמרה כי מדובר ב"מהלך גדול שמחזק את הזהות הציונית והדתית של מדינת ישראל ששייכת לכלל עם ישראל".

הצעת החוק להנצחת הרב קוק היא יוזמה של חבר הכנסת מוטי יוגב הפועל יחד עם אנשי בית הרב בירושלים על הגשתה מחדש, כדי להנציח את זכרו ופועלו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל. זאת לאחר שלפני שבע שנים הוגשה הצעת חוק ברוח זו ונדחתה על ידי משרד ראש הממשלה.

הצעת החוק המדוברת מבקשת להיות תואמת החוקים להנצחת מורשתם וזכרם של הרצל וז'בוטינסקי. ח"כ יוגב הסביר לערוץ 7 בעבר כי לגבי דמויות אלה ונוספות "נקבעו הצעות חוק שמנציחות את זכרם, וסברנו, כמו שסברו קודמנו בהם גם יואל חסון אורי אריאל חוטבולי ואחרים, שזכרו של הרב קוק כדמות הרבנית אולי היותר משמעותית בדור שיבת ציון היא הדמות היותר גדולה כמי שפעל אצל הבריטים, סייע להביא להצהרת בלפור קיבל אות אביר כבוד מהמלך ג'ורג' החמישי, אבל בעיקר כולם הכירו בגדולתו בתורה והיה הרב הראשי הראשון לישראל, בכך ובדברים רבים נוספים גודל תורתו העצומה משפיעה על עיצובה של מדינת ישראל עד היום, וראוי היה שיכנס לפנתאון של אנשים שהמדינה מחוקקת חוק שינציח את זכרם ופועלים שימשיך להילמד".