כיפת ברזל ביםדובר צה"ל

חיל האוויר השלים היום (שני) את פריסת סוללת כיפת ברזל הימית המופעלת ע"י לוחמי ההגנה האווירית על גבי ספינת הטילים "אח"י להב" מדגם סער 5 של זרוע הים.

בימים האחרונים ערכו זרוע הים וזרוע האוויר סדרת ניסויים מתכוננת מראש במטרה לבחון את כשירותה של המערכת לשימוש. הניסויים נערכו בהובלת מנהלת 'חומה' במפא"ת העומדת מאחורי פיתוחו של מערך ההגנה הרב שכבתי של מדינת ישראל הכולל את המערכות "כיפת ברזל", "קלע דוד" ו"חץ".

לעבר הספינה שוגרו רקטות המדמות את האיומים הקיימים כיום בזירה. הירי אוכן באמצעות מכ"ם ה"אדיר" ויורט ע"י טיל "טמיר" ממשגר "כיפת ברזל". הניסוי הסתיים בהצלחה והרקטות אשר דימו איום על הנכסים האסטרטגיים בים יורטו.

"הבשורה היא שמדובר למעשה בנדבך נוסף לעוד יכולות שיש לחיל האוויר ביבשה ובאוויר", אמר ראש מטה חיל הים, תא"ל דרור פרידמן.

"הספינה מנגנת בצורה אחידה", אומר תא"ל פרידמן, "וכולם משולבים בה יחדיו: גם חיל האוויר גם חיל הים וגם המודיעין".

תא"ל צביקה חיימוביץ, מפקד מערך ההגנה האוירית, הוסיף כי "כל המטרות שהתכוונו ליירט אותן היום בניסוי יורטו בכל התרחישים, כאשר אתגרנו את עצמנו במספר רב של מתארים. בעצם כל ספינה שמסתובבת בים ניתנת לזיהוי באמצעות המכ"ם החדש, בתוספת מכ"ם האדיר ועוד מכמי"ם - וכך אנו נמצאים במקום אחר".

בצה"ל אומרים כי "חידוש זה יביא להגדלה משמעותית של מעטפת ההגנה של זרוע הים ויאפשר מתן הגנה מרחבית על הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל בים וכוחות זרוע הים הפועלים במרחב".

נציין כי בידי מערכת הביטחון כבר קיים מספר דו ספרתי של מערכות כיפת ברזל קרקעיות וכיפת ברזל הימית מהווה תוספת כוח משמעותית.