טיפים שיעזרו לכם להתעורר בבוקר גשום

גשם בחלון וטמפרטורות נמוכות מקשות עלינו לצאת מהמיטה ולהתחיל בעבודת הבורא, אבל יש לפחות 5 דברים שיכולים לעזור.

תוכן שיווקי , י' בכסלו תשע"ח

קפה בבוקר
קפה בבוקר
צילום: Garrett Mills פלאש 90

גשם בחלון וטמפרטורות נמוכות מקשות עלינו לצאת מהמיטה ולהתחיל בעבודת הבורא, אבל יש לפחות 5 דברים שיכולים לעזור. החל מכוס קפה ועד ריצה קלילה: הנה כל השיטות שאתם חייבים להכיר

החורף מביא איתו שורה ארוכה של קשיים ואין ספק שאחד המשמעותיים ביותר קשור להתעוררות בבוקר. למרות שחלקנו מתמודדים עם בעיות התעוררות על בסיס יומי, החורף מעלה את הרף ומציב אתגר. מצד שני, קיימות שיטות להתמודד עם הבעיה – והנה 5 מהן:

1. שתו כוס קפה איכותי

הכי נוח וקל להתעורר עם כוס גדולה וחמה של קפה מהביל. בחרו היטב מכונת קפה שבה תוכלו להשתמש מדי בוקר ואל תשכחו להטעין אותה בקפסולות מתאימות. התייעצו עם חברים וקרובי משפחה לגבי הבדלים בין המכונות, ותראו איך עם הזמן אתם צוברים לעצמכם הרגלים חדשים. לאחר המחשבה על שתיית הקפה שתוציא אתכם מהמיטה, הקפאין עצמו כבר יעשה את שאר העבודה.

2. פתחו במהירות את החלונות

הגוף זקוק לאור השמש בשביל להתעודד בצורה טבעית. כל עוד לא תפתחו את החלון ותכניסו לתוך הבית את האור, לא תוכלו להתעורר עד הסוף.

כמובן שקשה לעשות את זה בימים גשומים וכאשר הטמפרטורות צונחות, אבל כדאי בכל זאת לנסות להפוך את זה להרגל. הרגילו גם את שאר בני המשפחה לפתוח את החלונות כאשר הם מתעוררים ותראו איך הבוקר יהיה קליל ונעים יותר.

3. קבעו עם חברים לתפילת שחרית

יש כאלה שזקוקים להתחייבויות קודמות בשביל להתעורר. אחת הדרכים לעשות זאת בבוקר היא למשל לקבוע עם חברים ולהתחייב להגיע איתם לתפילת שחרית בבית הכנסת. כך תוכלו לוודא שגם אם ברגע האמת לא תצליחו לקום מהמיטה, תמיד יהיה מישהו שידפוק בדלת או יחייג אליכם עד שתתעוררו באמת.

4. לכו לישון מוקדם

אין תחליף לשינה ערבה של 7 שעות ברצף בלילה. אם תלכו לישון מוקדם תוכלו להעלות את הסיכוי לכך שתתעוררו מוקדם, וכך גם תשפרו את איכות החיים. שינה רצופה משפרת את הביצועים שלכם בלימודים או בעבודה, מונעת כאבי ראש ותופעות לוואי ובעיקר תהפוך אתכם ליעילים ונמרצים יותר.

הסוד הוא לתכנן את מספר שעות השינה לפי השעה שבה רוצים לקום בבוקר ולהתרגל לשגרה מתאימה. כך ניתן לבחור באיזה שעה ללכת לישון ועדיין להשאיר מספיק זמן לבילוי משותף עם המשפחה והילדים.

5. צאו לריצה

אם אתם רוצים להתעורר מוקדם בבוקר וגם לשפר את הבריאות, אין תחליף לריצה קלילה מסביב לבניין או לשכונה. אפשר לשמור על סרגל מאמצים הדרגתי ועם הזמן להגביר קצב או להאריך את המסלול. הגוף שלכם יתרגל במהירות לריצת בוקר ואתם תוכלו לחוש את ההבדל. אפשר לצאת לריצה לבד או עם חברים ולהפוך אותה לפעילות מהנה ומספקת.

ריצה
צילום: ISTOCK

‫הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: neri@inn.co.il