דן מרידור
דן מרידורצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים לשעבר, דן מרידור, יוצא הבוקר (שלישי) במתקפה חריפה נגד אישור חוק ההמלצות בקריאה ראשונה בכנסת.

"אנשים איבדו את הבושה לעשות דברים שפעם לא עלה על הדעת שיעשה. חקיקה פרסונלית מפני חשדות שחיתות. הטענה כי לא היה כלום כי אין כלום אז על מה צריך להגן", אמר מרידור בראיון בגלי צה"ל.

הוא הוסיף כי לדעתו מדובר בחקיקה אישית - וצריך לומר זאת בקול רם. "אם חשוב שהמשטרה לא תמליץ אז תעביר אותו ותגיד שיחול מהחקירה הזאת והלאה ולא מהחקירה המתקיימת עכשיו. הרי ברור לכולנו - אף אחד לא מסתיר שמדובר בחקיקה פרסונלית כדי לנסות למנוע מהמשטרה מלהמליץ בנושא חקירת נושא המשרה הבכיר הזה".

לדברי מרידור, ראש הממשלה הוא זה שמכוון את הדברים. "אתה לא יכול לעלות על הדעת את מנחם בגין מעביר דבר כזה כדי להציל את עצמו מחקירה, זה כמו מדע בדיוני. לא נמצא אף אחד חוץ מבני בגין ששואל, אתם לא מסתכלים בראי? אתה מחוקק כדי להגן על עצמך מפני המלצה תוך כדי החקירה? זה דבר שאפילו לא צריך להסביר. אינני יודע מה השיקולים שם. אם ראש הממשלה לא היה רוצה להגן על עצמו, הוא היה אומר תעבירו את החוק אבל זה יהיה מכאן ולהבא ולא עלי, אך הוא לא עשה את זה".

הוא גם טוען כי מדובר בחקיקה שמהווה המשך של נפילה במדרון חקיקתי. "זה פשוט דבר מזעזע בנוסף למהלכים אחרים של פגיעה במשטרה והמפכ"ל וההתקפות על היועמ"ש ומערכת המשפט. כל מיני דברים שכולם במגמה אחת שזה דבר מסוכן. לוקחים את המפעל הענק שבנינו פה ואת מערכת אכיפות החוק ופוגעים בה פעם אחר פעם".

"שבעים שנים אנחנו מדינה עצמאית ולא היה חוק כזה. לא עושים את זה תוך כדי חקירה ומכוונים את זה לאדם מסוים. אנו מתדרדרים למדרגה יותר נמוכה ואנשים יאבדו את האמון", סיכם מרידור.