השר אלקין בכנס
השר אלקין בכנסצילום: ששון תירם

בירושלים התקיים היום (שלישי) הכנס המשפטי הראשון בישראל שדן בנושא מעורר המחלוקת 'ריבונותה של מדינת ישראל בירושלים'.

הכנס התקיים בהשתתפות מרצים בכירים במשפט בינלאומי מהארץ ומהעולם ובהם ז'אק גוטייה ויוג'ין קנטורוביץ'. במהלך הכנס התקיימו שלושה פאנלים שבחנו את ריבונותה של מדינת ישראל בירושלים בראי הדין הבינלאומי.

הכנס שהופק על ידי משרד ירושלים ומורשת ובשיתוף משרד החוץ מכה גלים מסביב לעולם, תשעה עשר נציגויות, כולל ירדן, שלחו נציגים להקשיב למומחי המשפט הבינלאומי מגבשים את חוות דעתם המשפטית בנושא בירת ישראל, וקובעים פה אחד כי ירושלים היא בירתה החוקית של מדינת ישראל.

את הכנס פתח, שר ירושלים והמורשת, ח"כ זאב אלקין. "בשנים האחרונות כולנו עדים למתקפות על מעמדה של ירושלים והקשר שלה למדינת ישראל בזירה הבינלאומית, ולכן השקנו השנה תוכנית בינלאומית להגנה על מעמדה של ירושלים".

"כחלק מהתכנית, אנו מקיימים לראשונה כנס המציג את הטענות המשפטיות שמצדיקות את הזיקה והמעמד של ירושלים כבירתה של מדינת ישראל - ירושלים המאוחדת לעולמי עד. זוהי רק ירית הפתיחה של הכנסים הרבים שמשרד ירושלים ומורשת מקיים בשנה זו - שנת היובל לאיחודה של ירושלים", הוסיף השר.

לדבריו, "אין לנו במה להתבייש, אנחנו לא צריכים לפחד מהתקופות בינלאומיות. יש לנו תשובות; אנחנו צריכים לפעול, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. דווקא כשאנו מציינים מחר 70 שנה להצבעה באו"ם העולם צריך להכיר בכך שירושלים היא בירתה החוקית והנצחית של ישראל".