כחלון: גם אם נלך לבחירות התוצאה תהיה דומהערוץ 7

שר האוצר משה כחלון (כולנו) התארח בכנס השמאים במלון ''דן'' באילת, התייחס למצבה של הקואליציה ולחקירות ראש הממשלה, וסיפר על פעולותיו להורדת מחירי הדיור ולהקלה על יוקר המחייה.

בנוגע לחוק ההמלצות שייאסור על המשטרה לפרסם המלצותיה בתום חקירה אמר כחלון כי ''העיתוי של קידום החוק הוא חמוץ, כלשונו, נוכח חקירות ראש הממשלה, אולם מדובר בחוק שיטיב עם אזרחי ישראל.

''החוק כבר הוגש לפני שנתיים. זה חוק טוב ואני תומך בו. הפרדנו בין חקירות מתנהלות של ראש הממשלה לבין חקירות קדימה ולכן אין סיבה בעולם שבגוגל יופיע שהמשטרה המליצה להעמיד לדין אזרח תמים ובסופו של דבר הוא לא הועמד לדין'', אמר כחלון.

על ההתנגדות לחוק, בעיקר בקרב אנשי התקשורת, אמר כחלון כי "לא ירתיע אותי כל הפסטיבל הזה, פסטיבל של צביעות של אנשים שלא אוהבים את ההחלטה''.

שר האוצר התגאה בעצירת חוקים שיפגעו לטענתו ברשויות החוק והמשפט. ''אנחנו נלחמים לילות וימים כמו אריות כדי לבלום... בשבוע שעבר רצתי לוועדת שרים כדי למנוע מאיילת שקד וסמוטריץ' לחוקק חוק נגד מבקר המדינה. אין יום בלי חוק נגד בג''ץ ואנחנו עומדים כחומה בצורה''.

בנוגע למחירי הדיור הגבוהים אמר יו"ר כולנו ''רציתי שהבלימה והירידה של מחירי הדיור יהיו מהירים יותר. מתרחשים פה דברים ענקיים. אביגדור יצחקי ואני עושים דברים שלא היו בעבר - פדיון קרקע, ותמ''לים, קיצורי הליכים... כרגע המחיר למשתכן ותהיה לו השפעה דרמטית על השוק. אין ספק שבאזורים של מחיר למשתכן יש ירידות מחירים. אני בטוח שנמשיך ונפזר עוד עיר ועוד עיר ובסוף זה ישפיע.

''90 אלף איש מחכים (להשתתף בהגרלות מחיר למשתכן) כי רואים שעשרות אלפים כבר זכו. כרגע יש 27 אלף איש שזכו - בתהליכי בנייה, אנשים רואים מנופים שמרימים בלוקים. אנשים האלה שמחכים עושים נכון וכולם יקבלו. אנו עובדים בשקיפות מלאה - כל מי שניגש להגרלה יודע מתי תימסר הקרקע.

השר כחלון התייחס גם לדרישת שר הביטחון אביגדור ליברמן להעלות את תקציב הביטחון נוכח איומים חדשים על ישראל. ''יש לנו תוכנית רב שנתית הוקצו לו 380 מיליארד שח ל-5 שנים קדימה. עד שהגעתי היה מרחץ דמים בין הצדדים והחלטנו להפסיק את השיח האלים.

''סגרנו עם הרמטכ''ל תוכנית רב שנתית ל-5 שנים. הצבא שבע רצון, ראש הממשלה תומך בתוכנית הרב שנתית. שר הביטחון מדבר על איומים חדשים - נדבר על זה בהמשך. אני לא רואה שום טעם לפרוץ כרגע את המסגרת. ביטחון ישראל חשוב לי ואני לא אחסוך שם אגורה. ציפורן של חייל לא תיפגע'', הדגיש כחלון.

בנוגע לחקירות ראש הממשלה אמר שר האוצר כי ''הסיפור לא נעים, לא נעים להיות שר בממשלה עם האירועים האלה. התחושה לא נעימה. בואו ניתן למנגנונים לעבוד, היועמ''ש ימליץ או לא ימליץ ואז כל אחד יקבל החלטה. תנו למנגנונים לעבוד ואז כל פוליטיקאי יעמוד מול הציבור ויגיד אם הוא יכול להמשיך הלאה או לא''.

כחלון דחה את האפשרות שהכנסת תתפזר בקרוב. ''בחירות בנסיבות האלה לא יתרמו למשהו. אני לא עובד לפי כותרות. האינטרס של המדינה זה להמשיך ולעבוד - הכלכלה צומחת''.

לדבריו, ''בחירות עוצרות פרויקטים, זה לא רק הליכה לקלפי. אם יהיו בחירות התוצאה תהיה אותה תוצאה'', הדגיש יו''ר מפלגת כולנו.