הפרלמנט האירופי
הפרלמנט האירופיצילום: רויטרס

במהלך חסר תקדים וחוצה מפלגות, קבוצה של 60 חברי פרלמנט אירופי פנתה לשרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני בדרישה חד משמעית לדאוג לכך שלא יגיעו כספים ציבוריים של האיחוד לארגונים הקוראים לחרם על מדינת ישראל.

עוד דרשו חברי הפרלמנט, להורות לסוכנויות האיחוד הרלוונטיות שלא לקיים קשרים הן ברמה הכלכלית והן ברמה הפוליטית עם ארגונים הקוראים לחרם על ישראל או קשורים לתנועת ה-BDS.

מדובר ביוזמה שהובילו נציגי ארבע הקבוצות הפוליטיות הגדולות בפרלמנט האירופי, חבר הפרלמנט כריסטיאן דן פרדה, רכז החוץ של הקבוצה הפוליטית הגדולה ביותר -EPP, יואן מירצ'ה פאשקו סגן נשיא הפרלמנט האירופי ממפלגת S&D, חבר הפרלמנט פטרס אוסטרביצ'יוס ממפלגת ALDE, וחבר הפרלמנט ארנה גריקה ממפלגת ECR.

חבר הפרלמנט כריסטיאן דן פרדה, רכז החוץ של הקבוצה הפוליטית הגדולה ביותר, EPP, ויוזם משותף של המכתב הדגיש את התנגדות מפלגתו לקריאות של חברי פרלמנט ממפלגות שמאל קיצוני להשעיית ההסכמים הבילטראליים עם ישראל ואמר כי "לפרלמנט האירופי כמו גם לאזרחינו יש אינטרס בשדרוג הסכם השותפות עם ישראל. אסור לנו לאפשר לקיפאון הנוכחי בתהליך השלום להכתיב את תנאי היחסים שלנו עם ישראל".

נשיא הוועדה הפוליטית של EIPA, הלובי הפרו-ישראלי במוסדות האיחוד, חבר הפרלמנט השוודי לארס אדקטוסון החתום על היוזמה הוסיף, "אם לא נטפל בהסתה האנטי-ישראלית שמתרחשת פה על אדמת אירופה, האיחוד והפרלמנט האירופים יהיו בסכנה של הפיכה לאי-רלוונטיים כמתווכים בתהליך השלום" .

סגן נשיא הפרלמנט האירופי, יואן מירצ'ה פאשקו, ציין כי "החרמת הקשרים האסטרטגיים עם ישראל, שהינה מהמובילות בקהילת הביון והביטחון הבינלאומית, תפגע באינטרסים הביטחוניים המשותפים של האיחוד האירופי ושל ישראל כאחד".