תאורה בבית
תאורה בביתthinkstock

יש הרבה דרכים להכין את חדר השינה לחורף וכדאי לעשות זאת באמצעות החלפת מצעים, הוספת שטיחים ואולי גם צביעה מחדש של הקירות. בנוסף, אפשר לנצל את ההזדמנות כדי לחמם את המיטה ולהתפנק גם בימים קרים במיוחד

חדר השינה נשאר המקום הכי חשוב בבית גם בחורף, אך בתקופה הקרובה נצטרך לבצע שורה ארוכה של שינויים בשביל להתאים אותו לתנאי מזג האוויר. מבחינה דקורטיבית, עיצוב שמתאים לחורף יבוא לידי ביטוי באמצעות טקסטיל בגוונים חמים של חום, בורדו, חרדל או צהוב. זה הזמן להוציא מהארון את המצעים הבהירים ואפשר להחליף כיסוי בגוונים כאלה למיטה שבחדר השינה.

קולקציה חורפית בחדר השינה שלכם כוללת החלפה של השמיכה. זה מרכיב יותר פונקציונאלי מאשר אסתטי, אך אי אפשר להתעלם מהנוכחות שלו בחדר. שמיכת פוך תופסת הרבה מקום והיא דורשת מכם מצעים תואמים. כדאי להשתמש בשמיכת נוצות קלילה ואוורירית, להשקיע במצעים מבד סאטן שעוזר לשמור על חום הגוף ולהוסיף כמה כריות צמריריות. מצעים לבנים יתאימו לסופי שבוע ושבתות, בעוד שילובי רקמות ותחרות ירעננו את השגרה ממוצאי שבת והלאה.

שטיח מול פרקט – כך תכריעו בסוגיה

עוד אלמנט בולט שמאפיין את החורף הוא השטיח. במדינה עם אקלים ים תיכוני כמו ישראל לא משתמשים בשטיחים כמו באירופה ובארצות הברית, אבל החורף הוא הזדמנות מעולה לעשות את זה. חדר שינה מעוצב עם שטיחים יאפשר לכם לקום באמצע הלילה בלי להקפיא את כפות הרגליים וייצור אווירה נעימה ומפנקת. את הצבע של השטיח מתאימים לגוון של כיסוי המיטה בסגנון חורפי ועל ספקטרום של כתום עד חום אדמה.

מטרת השטיח היא לרכך את היציאה מבין השמיכות בחורף ולעזור לכם לפתוח את הבוקר בנעימים. שטיחונים קטנים שפזורים מסביב למיטה יעשו את העבודה וגם יוסיפו צבע ורכות, אך יש להשתדל שבתוך החדר לא יהיו אלמנטים יום יומיים וחפצים מיותרים.

מהצד השני של המתרס יש את אלו שלא מוכנים לוותר על פרקט בחדר השינה. בניגוד לריצוף רגיל, פרקט עץ גולמי או סינתטי לא סופג קור ולכן גם הוא אמור להקל על יציאה מהמיטה. היתרון של פרקט הוא שדרוג מאסיבי של מראה החדר והפיכתו למקום נעים באווירה כפרית וביתית, אך החיסרון הוא מחויבות לטווח ארוך ועלות כספית לא מבוטלת.

הדרך להכריע בסוגיה היא כמו תמיד לקבוע סדר עדיפויות. קחו בחשבון את עיצוב הריצוף בשאר החדרים בבית, התייעצו עם אנשי מקצוע והחליטו על תקציב. במידה והתקציב לא מאפשר החלפת הריצוף לפרקט, תוכלו להתחיל עם רכישה של כמה שטיחונים קטנים ואולי עוד כמה שנים לעבור לפרקט גושני מרשים ויוקרתי.

מה עושים עם התאורה והקירות?

הכנה של חדר השינה לחורף לא כוללת רק את הריצוף והמיטה. כדאי לזכור שמחשיך מוקדם ולא לסמוך על התאורה הטבעית, אלא לייצר בחדר השינה אווירה רגועה עם תאורה מתאימה. תאורה אלטרנטיבית לצד המיטה תאפשר קריאה וניתן לשלב אהילים מבד כדי לפזר את האור באופן עדין ברחבי החלל.

עוד דרך לגרום לחדר להיות מואר יותר בימים הקרים והאפורים של החורף היא לתלות תאורה מאחורי סדין או וילון דק. זו תאורה שלא תסנוור אתכם במהלך השימוש השגרתי בחדר השינה ובמיטה, אך מצד שני היא תייחד אותו משאר החללים בבית.

יש הרבה אנשים שמנצלים את החורף כדי לצבוע חדרי שינה ולהחליף את גווני הקירות. מומלץ לבחור צבעים רגועים, שקטים ונעימים ולקחת בחשבון שסביר להניח שהם ילוו אותנו גם בקיץ. מבחינה אופטית, צבעים בהירים של הקירות משדרים תחושה של מרחב ולכן עדיף לבחור בהם בחדרי שינה קטנים ועמוסים.

שיטת המיטה החמה: שגרת חורף נכונה

השאיפה של כולנו היא לשמור על המיטה חמה גם בימי חורף קפואים. הדרך לעשות זאת היא לשמור על שגרה נכונה של סידור המיטה, הידוק המצעים ופריסת שמיכה לפני שיוצאים מהבית.

שמיכת פוך או כרבולית על המזרן ישמרו עליו חם ויהפכו את הדקות הראשונות שלכם במיטה לחוויה מושלמת. בנוסף, אם יש לכם כישרון תוכלו לסרוג לעצמכם שמיכת צמר. זה אמנם ידרוש מכם כמה ימים של הסתגלות, אך בסופו של דבר מדובר בהשקעה משתלמת.