חסידי בעלזא. ארכיון
חסידי בעלזא. ארכיוןצילום: פלאש 90

על כיס ההורה החסידי: עסקנים בחסידות בעלזא מגבשים בימים אלה לאנשי החסידות 'סלסלות חתונה' מוזלות. המטרה: להוזיל להורים את הוצאות החתונה בעשרות אלפי שקלים.

מדובר בניסיון להוזיל את מחירי התכשיטים, כלי הכסף ושאר המתנות המוענקות לחתן ולכלה, ביגוד והנעלה, ואף 'דיל כולל' ליום החתונה שיכלול הוזלות משמעותיות במחירי אולמות האירועים, שירותי הקייטרינג, המוסיקה, הצלם ושאר ההוצאות המתלוות ליום החתונה.

מאחורי הפרויקט עומד רעיון הקניה המרוכזת שמטבעה צפויה להטיל לחץ על בעלי עסקים, בעלי אולמות ונותני שירותי הסעדה שיידרשו להוזיל משמעותית את מחיריהם ובתמורה להתקשרות עם בני החסידות.

על פי תכנית העסקנים העומדים מאחורי התכנית, יוגשו שלושה מסלולים לבחירת כל הורה שיבקש להצטרף לפרויקט ההוזלה, האחד יותר זול ומצומצם מהשני.

כבר לפני כחצי שנה הועלתה יוזמה דומה בחסידות אך זו נחלה כישלון יחסי משום שלא שיתפה את הציבור בצורה מטבית בטרם גובשה והוגשה לציבור.

מארגני הפרויקט הנוכחי הפיקו לקחים ואמש הזמינו לבנייני האומה בירושלים את ההורים, בני החסידות להם ילדים בגילאי 18 ומעלה, במטרה לגבש יחד את היוזמה הבאה. במהלך האירוע הצביעו ההורים באמצעות מערכת דיגיטלית על שלל הצעות שהועלו במהלך הכנס ועל פי ההכרעות שהתקבלו יגובשו מסלולי ההוזלה.

"אני מקווים שהפעם נהיה אנשי בשורות לאנשי החסידות הנאנקים תחת הוצאות החתונה", אמר אחד המארגנים בשיחה עם ערוץ 7.